Klacken!
« Föregående · 557830 Till forumet
Klacken!
Har ni i BT funderat på vilka som ska leda klacken i år ? Vet att de kan vara svårt men de bästa vore om vi fick tag på en bra klackledare och en bra trummis, att de stog en modo:it där förra året gör ju inte saken bättre ! På något sätt måste man ju kunna få tag på någon runt typ 25 som kan leda klacken,Åldern på trummisen e ju inte lika viktig för alla som verkligen vill kan ju dunka ! Nån som har några förslag eller är detta en omöjlighet?
Sv: Klacken!
wikström: Håller med dig om att klackledaren ska vara lite äldre, då tror jag att vi kan få dit personer som är äldre än 10-18 år, visst finns det några stycken men det är inte många. Sen måste klacken/klackledaren vara öppna för lite mer förslag när det gäller ramsor och inte idiotförklara dom som försöker att sjunga något nytt, vilket har varit fallet många ggr.Som det är nu så är det 3 st ramsor som går hela tiden och det gör att personer som är äldre än 20 år inte så gärna ställer sig i klacken. Det är ju fan katastrof att vi blir fullständigt krossade av både Leksand och Timrås klackar på hemmaplan, även järnkaminerna sjunger ut oss, det måste bli ändring på det, bortaklackarna ska redan innan matchen veta att Brynäsklacken kommer att föra mest liv.
Sv: Klacken!
Ad: Inte för att vara taskig eller så men jag tycker faktiskt inte att du passar för jobbet, den som passar jobbet ska vara nån över 20 minst!
70 Rodrigues: Just precis du har så rätt i de du säger!
Detta är och förblir år efter år en skandal jag har själv varit med och stått och både trummat och försökt dra igång klacken, jag själv tycker att jag är för ung för att stå där! Så om någon vet med sig att dom e över 20 och som inte är rädd för att testa lite nya ramsor, hör av dig till BT med förlag för fan ! De måste bli en ändring nån gång, för de är som Rodriques säger dom andra ska veta att de är vi som kommer att föra mest liv redan innan matchen har börjat!
70 Rodrigues: Just precis du har så rätt i de du säger!
Detta är och förblir år efter år en skandal jag har själv varit med och stått och både trummat och försökt dra igång klacken, jag själv tycker att jag är för ung för att stå där! Så om någon vet med sig att dom e över 20 och som inte är rädd för att testa lite nya ramsor, hör av dig till BT med förlag för fan ! De måste bli en ändring nån gång, för de är som Rodriques säger dom andra ska veta att de är vi som kommer att föra mest liv redan innan matchen har börjat!
Sv: Klacken!
wikström: Det är bra med kritik, men angående åldern så ser ja inga problem. Blir 20 i Januari så över 20 är inga problem.
Men sen vet jag att förra säsongen inte var någon höjdare men jag vet att det kommer att bli bättre den här säsongen sen visst om det finns någon annan som klarar det bättre än mig så är jag den första att välkomna honom och då skulle jag kliva av från pallen genast.
Rodrigues: Skulle nog komma upp till Gävle lite oftare innan du kommer med sådan kritik eftersom jag tar emot nya ramsor med öppna armar men det kommer inga. Har redan efterlyst nya ramsor som ni gärna kan skicka till [email protected] eller skriva i BTs frågespalt. Sedan jobbar jag just nu heltid med att skaffa nya ramsor så har vi fräscha till mästarcupen och redan då kan vi slå Timrå, Leksand, Modo och Jokerits klackar.
Men sen vet jag att förra säsongen inte var någon höjdare men jag vet att det kommer att bli bättre den här säsongen sen visst om det finns någon annan som klarar det bättre än mig så är jag den första att välkomna honom och då skulle jag kliva av från pallen genast.
Rodrigues: Skulle nog komma upp till Gävle lite oftare innan du kommer med sådan kritik eftersom jag tar emot nya ramsor med öppna armar men det kommer inga. Har redan efterlyst nya ramsor som ni gärna kan skicka till [email protected] eller skriva i BTs frågespalt. Sedan jobbar jag just nu heltid med att skaffa nya ramsor så har vi fräscha till mästarcupen och redan då kan vi slå Timrå, Leksand, Modo och Jokerits klackar.
Sv: Klacken!
wap.hockeysnack.com
AD: Du behöver inte be om ursäkt, och Wikström du kan trumma jävligt bra. Hellre en tyst klack än folk som kallar spelarna för j-a "kvinnliga köns organ" Klacken blir inte bättre för att man tycker den är minderårig och töntig. Man måste dra sitt strå till stacken för att förbättra något som man är missnöjd med.
AD: Du behöver inte be om ursäkt, och Wikström du kan trumma jävligt bra. Hellre en tyst klack än folk som kallar spelarna för j-a "kvinnliga köns organ" Klacken blir inte bättre för att man tycker den är minderårig och töntig. Man måste dra sitt strå till stacken för att förbättra något som man är missnöjd med.
Sv: Klacken!
AD: Helt rätt inställning. Man kan aldrig bli så bra att det inte går att förbättra. Jag håller med om att Emil har ett helt gäng som sjunger med också, men det är ju det som är poängen. Man måste få med sig hela hallen! Du ska se AD att det blir jätte bra denna säsong och med erfarenheten du fick från förra året så har du säkert lärt dig ett och annat knep för att få igång hela klacken. Dessutom har du ju lite tid på dig till elitserie starten att knåpa ihop några nya ramsor. Ta hjälp av Lindgren annars vet jag! Han är en underskattad poet! Ett tips till är att du försöker få tag i de ramsor som skickades in då Anders och jag ordnade en tävling, med tre spelartröjor som vinst (sponsrad av Anders dåvarande jobb) för några år sedan. Kanske har Lindström kvar dem?
Sv: Klacken!
70 Rodrigues: Det här har jag skrivit.
"wap.hockeysnack.com
AD: Du behöver inte be om ursäkt, och Wikström du kan trumma jävligt bra. Hellre en tyst klack än folk som kallar spelarna för j-a "kvinnliga köns organ" Klacken blir inte bättre för att man tycker den är minderårig och töntig. Man måste dra sitt strå till stacken för att förbättra något som man är missnöjd med."
Tog du åt dig eftersom du reagerade så mycket, tänkte inte ens på dig!
"wap.hockeysnack.com
AD: Du behöver inte be om ursäkt, och Wikström du kan trumma jävligt bra. Hellre en tyst klack än folk som kallar spelarna för j-a "kvinnliga köns organ" Klacken blir inte bättre för att man tycker den är minderårig och töntig. Man måste dra sitt strå till stacken för att förbättra något som man är missnöjd med."
Tog du åt dig eftersom du reagerade så mycket, tänkte inte ens på dig!
Sv: Klacken!
wikström: Var på en del matcher förra säsongen, inte alls många, då på grund av att jag inte håller på Brynäs. Men de matcher jag var på såg måste jag säga att AD gör ett jäkla bra jobb.
Jag menar en klackledare för de största klackarna i Elitserien, typ TIK och Leksand, så har de bra mycket folk vid sin sida.
Ta den dagen då hela ståplats, 500 platser sjunger med hela matcherna, då får klackledaren det skönt att jobba. Tycker dessvärre inte att åldern ska spela in i om man kan ha vissa personer som klackledare, sen om personen är 16-17 år kanske dess värre inge bra, då också kanske på grund av att rösten inte är tillräckligt stark. Men sett till AD´s ålder, snart 20 så är det helt klart en bra ålder. Det brynäsklacken behöver är ju självklart förnyande och en attityd.
Spontan kommentar om Trummandet, hoppas att Wikström återtar trumstockarna. Klart en av de bästa som trummat någonsin i Gavlerinken. Jag själv trummar för Gefle IF, och anser att kommunikationen mellan klackledare och trummis är mer än viktig, just för styrandet av ramsor, därav är det 3 stora faktorer som spelar roll i en klack.
Klackledare
Trummis
Klackfolket
Om alla 3 är bra, då blir det helt enkelt en bra klack, punkt ett och två tycker jag skulle se lysande ut om Wikström antar sig att vara trummis.
Sen är det upp till folket själva, att lära sig nya ramsor.
så småningom kommer nog klackkulturen utvecklas, för det lär den behövas göra, både inom fotbollen och ishockeyn.
Väl mött i vinter
/Gävletikare
Jag menar en klackledare för de största klackarna i Elitserien, typ TIK och Leksand, så har de bra mycket folk vid sin sida.
Ta den dagen då hela ståplats, 500 platser sjunger med hela matcherna, då får klackledaren det skönt att jobba. Tycker dessvärre inte att åldern ska spela in i om man kan ha vissa personer som klackledare, sen om personen är 16-17 år kanske dess värre inge bra, då också kanske på grund av att rösten inte är tillräckligt stark. Men sett till AD´s ålder, snart 20 så är det helt klart en bra ålder. Det brynäsklacken behöver är ju självklart förnyande och en attityd.
Spontan kommentar om Trummandet, hoppas att Wikström återtar trumstockarna. Klart en av de bästa som trummat någonsin i Gavlerinken. Jag själv trummar för Gefle IF, och anser att kommunikationen mellan klackledare och trummis är mer än viktig, just för styrandet av ramsor, därav är det 3 stora faktorer som spelar roll i en klack.
Klackledare
Trummis
Klackfolket
Om alla 3 är bra, då blir det helt enkelt en bra klack, punkt ett och två tycker jag skulle se lysande ut om Wikström antar sig att vara trummis.
Sen är det upp till folket själva, att lära sig nya ramsor.
så småningom kommer nog klackkulturen utvecklas, för det lär den behövas göra, både inom fotbollen och ishockeyn.
Väl mött i vinter
/Gävletikare
Sv: Klacken!
AVGRÄNSAD KLACK
Jag tycker som er andra att det skulle vara skitkul om vi kunde få ordentlig fart på Brynäs-klacken i år. Som ni redan sagt så finns kanske inte den traditionen så bra i Brynäs IF, men att viljan finns, det vet jag. Visst krävs det att publiken är med på noterna, men det avgörande tror jag ändå är en klackledare med pondus, självförtroende och gärna glimten i ögat: Se bara varje gång vår hjälte Tobbe kommer upp och krigar med bar överkropp, då j-lar brukar det bli ett fruktat tryck på läktaren - och många kvinnor i klacken.
Som hängiven amatörpsykolog vet jag att ju tätare en folkmassa är desto intensivare stämning - det är därför polisen alltid försöker skingra upplopp genom att sprida ut folk så mycket att masspsykosen upphör. Vad har nu detta intressanta faktum för beröring med klacken? Självklart menar jag att ju fler hängivna supportrar som står tätt ihop, desto större tryck på ståplats. Och är det tryck på ståplats, så sprider det sig ofta till sittplats.
Därför undrar jag: Har någon ishall gjort försök med att avgränsa en del av ståplats för klacken? Om vi kunde reservera t ex nedre delen av hemma-stå i Gavlerinken för alla som vill gasa järnet för Brynäs IF, så är det ingen vild gissning att det skulle bli en fantastisk stämning i hemmaklacken.
Jag tycker som er andra att det skulle vara skitkul om vi kunde få ordentlig fart på Brynäs-klacken i år. Som ni redan sagt så finns kanske inte den traditionen så bra i Brynäs IF, men att viljan finns, det vet jag. Visst krävs det att publiken är med på noterna, men det avgörande tror jag ändå är en klackledare med pondus, självförtroende och gärna glimten i ögat: Se bara varje gång vår hjälte Tobbe kommer upp och krigar med bar överkropp, då j-lar brukar det bli ett fruktat tryck på läktaren - och många kvinnor i klacken.
Som hängiven amatörpsykolog vet jag att ju tätare en folkmassa är desto intensivare stämning - det är därför polisen alltid försöker skingra upplopp genom att sprida ut folk så mycket att masspsykosen upphör. Vad har nu detta intressanta faktum för beröring med klacken? Självklart menar jag att ju fler hängivna supportrar som står tätt ihop, desto större tryck på ståplats. Och är det tryck på ståplats, så sprider det sig ofta till sittplats.
Därför undrar jag: Har någon ishall gjort försök med att avgränsa en del av ståplats för klacken? Om vi kunde reservera t ex nedre delen av hemma-stå i Gavlerinken för alla som vill gasa järnet för Brynäs IF, så är det ingen vild gissning att det skulle bli en fantastisk stämning i hemmaklacken.
Sv: Klacken!
westerlind: Visst kan din idé fungera, så det är bara att pröva. Av erfarenhet så vet man ju att den bästa medicinen att få drag är att laget spelar bra. Man kommer ju ihåg sista matchen hemma mot Modo då det var kul att gå på hockey i Gavlerinken. tyvärr är det ju så med Gävlepubliken att LAGET måste leverera innan de får stöd, inte tvärt om. Det är synd och vi kan bara hoppas på att laget löser "sin" uppgift så kommer "draget" av sig självt.
Men klacken måste verkligen utveckla bättre ramsor och sånger för man är ganska trött på att höra samma om och om igen en hel match...
Men klacken måste verkligen utveckla bättre ramsor och sånger för man är ganska trött på att höra samma om och om igen en hel match...
Sv: Klacken!
GävleLasse:
Javisst, det bara att pröva - funkar det inte så testar vi något annat.
Sen att gävlepubliken bara är i högform när det går bra är väl ganska naturligt, men vi måste få upp lägsta-nivån ordentligt. Titta på t ex Hammarby i fotboll: Där spelar det ingen roll hur det går, det är full gas på läktaren oavsett.
Antagligen är det en fråga om läktarkultur, som det tar en stund att ändra på - det gäller självfallet bara att börja göra något åt det. Här tror jag också man ser skillnaden på en bra och dålig klackledare: En dålig ger upp när allt ser mörkt ut, en bra tar fram alla trick och fula knep han kan för att hålla uppe stämningen.
Javisst, det bara att pröva - funkar det inte så testar vi något annat.
Sen att gävlepubliken bara är i högform när det går bra är väl ganska naturligt, men vi måste få upp lägsta-nivån ordentligt. Titta på t ex Hammarby i fotboll: Där spelar det ingen roll hur det går, det är full gas på läktaren oavsett.
Antagligen är det en fråga om läktarkultur, som det tar en stund att ändra på - det gäller självfallet bara att börja göra något åt det. Här tror jag också man ser skillnaden på en bra och dålig klackledare: En dålig ger upp när allt ser mörkt ut, en bra tar fram alla trick och fula knep han kan för att hålla uppe stämningen.
« Föregående · 557830