kupan?
« Föregående · 599348 · Nästa » Till forumet
Sv: kupan?
Anneli: Kanske lite dåligt med info på hemsidan,men det står ju i alla tidningars nätupplagor om skadan!!
www.gd.se/Article.jsp?article=64907
www.gd.se/Article.jsp?article=64907
Sv: kupan?
Bissett19: Aldrig kul med skador men stycket om Aarnio är iaf kul att läsa
MASSOR AV SKADOR. Det var inte bara Brynäs Mikko Kuparinen som råkade illa ut i gårdagens match. Att Brynäs tuffing Antti Aarnio var tillbaka i laget efter hjärnskakning märktes rätt rejält om man säger så.
Redan i sitt första byte "proppade" han HV:s Jens Karlsson, i andra perioden tacklade han hemmalagets poängkung Mika Hannula så illa att denne tvingades utgå med en handskada.
I tredje perioden var det dags för ännu en HV-spelare att lämna isen.
Nu var dock inte Aarnio inblandad, i stället var det Mattias Remstam som föll på eget grepp och blev skadad i ansiktet när han körde över Lars-Erik Spets i mittzon. Spets reste sig utan en skråma.
MASSOR AV SKADOR. Det var inte bara Brynäs Mikko Kuparinen som råkade illa ut i gårdagens match. Att Brynäs tuffing Antti Aarnio var tillbaka i laget efter hjärnskakning märktes rätt rejält om man säger så.
Redan i sitt första byte "proppade" han HV:s Jens Karlsson, i andra perioden tacklade han hemmalagets poängkung Mika Hannula så illa att denne tvingades utgå med en handskada.
I tredje perioden var det dags för ännu en HV-spelare att lämna isen.
Nu var dock inte Aarnio inblandad, i stället var det Mattias Remstam som föll på eget grepp och blev skadad i ansiktet när han körde över Lars-Erik Spets i mittzon. Spets reste sig utan en skråma.
Sv: kupan?
65selander: Intressant att du tycker Aarnios idiotframfart på isen är "kul" medans en lagkapten i TIK i det närmaste blir sinnessjukförklarad efter en tackling på tidigare nämnde...
Eller du kanske inte tillhörde skaran av Brynäsare som gick upp i falsett över S Lindströms tilltag? Isf är detta inte riktat till dig...men väl till vissa andra härinne...
Eller du kanske inte tillhörde skaran av Brynäsare som gick upp i falsett över S Lindströms tilltag? Isf är detta inte riktat till dig...men väl till vissa andra härinne...
Sv: kupan?
65selander: Jag tror aldrig att jag har sett när det egna lagets supportrar verkligen idiotförklarar den egna spelaren eller vill att han ska sinnesundersökas. Det är nog lättare att "se" sånt när det gäller andra spelare.
Nu gäller inte det här i fallet med Aarnio, för det har jag inte sett. Det är lite mer allmänt, bara.
Nu gäller inte det här i fallet med Aarnio, för det har jag inte sett. Det är lite mer allmänt, bara.
Sv: kupan?
Bissett19: Några Brynäsare är det va? Visst, han är väl opolerad då och nu, i likhet med en rad spelare i andra lag (E Kåberg tex). Har mer än en gång svurit över onödiga utvisningar som han tagit.
Hur jag förklarar hans spelstil? Oerhört uppoffrande, ger allt för laget, viker ALDRIG ner sig..etc. Egenskaper som gjort honom till lagkapten i TIK och landslagsspelare!!
Kan han bara kyla ner sig en aning i vissa lägen så växer han ytterligare...
Hur jag förklarar hans spelstil? Oerhört uppoffrande, ger allt för laget, viker ALDRIG ner sig..etc. Egenskaper som gjort honom till lagkapten i TIK och landslagsspelare!!
Kan han bara kyla ner sig en aning i vissa lägen så växer han ytterligare...
Sv: kupan?
Hälge: Man behöver ju inte idiotförklara personen i fråga,men man kan ta avstånd från det dem gör,om dem gör nåt,(vilket aldrig en Brynäsare gör:-),nä skämt åsido,men jag kan gärna ta avstånd från fula grejer från vårt eget lag,t ex Sjöddas påstådda butending på Fredrik eriksson i Tisdags som jag tycker är riktigt fegt!!
Sv: kupan?
Bissett19: Helt riktigt ! Det är det jag menar, man kan tycka att det de egna lagets spelare gör är fult och fegt, men läser du t.ex här i gb´n efter Sannys grej så står det inte att "det där tar jag avstånd ifrån".
Det beskrivs med helt andra ord och det är det jag menar.
Strulade jag till det nu eller hänger du med ? :-)
Det beskrivs med helt andra ord och det är det jag menar.
Strulade jag till det nu eller hänger du med ? :-)
Sv: kupan?
rupert: Skillnaden är att Aarnio sysslar med regelrätta tacklingar (om du inte visste det så är Aarnio ingen 100 kilos typ direkt) och inte knätacklingar och boarding som er vårdslöse Lindström håller på med.
Sen är det aldrig kul om en spelare blir skadad av en sådan tackling, lite skakad däremot är väl målsättningen. Sanny Lindström gjorde samma saker i Huddinge då och då, tyvärr, synd på en annars bra spelare.
Påminner lite grann om Nisse Ekmans återkommande hjärnsläpp.
Sen är det aldrig kul om en spelare blir skadad av en sådan tackling, lite skakad däremot är väl målsättningen. Sanny Lindström gjorde samma saker i Huddinge då och då, tyvärr, synd på en annars bra spelare.
Påminner lite grann om Nisse Ekmans återkommande hjärnsläpp.
Sv: kupan?
okänd: Jag var uppe på träningen idag och där passade jag på att prata med Sundlöv. Kupan hade varit uppe i Gavlerinken och pratat med Micke. Han har inga synliga skador varesig från den ortopediska röntgen som gjordes igår kväll eller på magnetröntgen som gjordes av mjukdelarna i morse. Han har dock fortfarande ont och kommer att vara borta i morgon. Sen får vi se. Jag tror inte att han blir borta så länge utefter de rapporter jag fått.
Linus Morin har kallats upp till A-laget och tränade på Kupans plats idag på träningen.
Linus Morin har kallats upp till A-laget och tränade på Kupans plats idag på träningen.
Sv: kupan?
GävleLasse: Ska bli intressant o se hur Boorken formerar laget imorrn,med tanke på Kupans skada,kör han med sju backar eller får Morin förtroende?eller som jag tycker att man kör på sex backar!!
Sen får vi se vem på forwardssidan som får stå över,tror väl knappast att Vesa får vila igen,kanske Spets eller Månssons tur.............
Sen får vi se vem på forwardssidan som får stå över,tror väl knappast att Vesa får vila igen,kanske Spets eller Månssons tur.............
Sv: kupan?
Bissett19: Att han bänkade Viitakoski tror jag att det beror på att han ville visa att ingen går säker. Viitakoski är assisterande kapten och jag tror att det mycket väl kan bli han som står brevid i morgon igen. Han tränade med svarta kedjan idag. Å den var den bästa igår. Jag tror inte att Boork vill sära på den formationen nu. Bänkar han spets så blir det Almtop, Molin och Viitakoski, en intressant formation de körde ju tillsammans i den första träningsmatchen mot SSK vill jag minnas. Där Viitakoski satte ett snyggt mål på direktskott. Det ska bli intressant att se hur Boork formerar laget i morgon.
Sv: kupan?
JanT: Nej jag tror inte att Brynäs lägger ut en insändare om Kupans skada på sin hemsida!! Jag till och med vet att de inte har gjort det. Det är väl roligare om supporterna får chansen att spekulera lite (ironi!!) Och det är ju dumt att inte alla tidningar, tv kanaler och radiokanaler ska få en chans att komma före med infon!!! Hemliga klubben!!! Jag vet inte om jag ska skriva mer....jag orkar helt enkelt inte.....jag bara sitter här och suckar....
Sv: kupan?
Anneli: Sucka på du... Vill man ha information så får man göra det "The old fashioned way" åka upp och prata med dem.
Vad gäller hemsidan så är Brynäs medvetna om problemet och en lösning är på gång. Men till skillnad från förr så vill de inte bara rusa iväg och fixa första bästa lösning. Nödlösningar har vi sett nog av.
Vad gäller hemsidan så är Brynäs medvetna om problemet och en lösning är på gång. Men till skillnad från förr så vill de inte bara rusa iväg och fixa första bästa lösning. Nödlösningar har vi sett nog av.
Sv: kupan?
rupert: Makkans svar tillför naturligtvis inget till debatten, utan var väl mer ett uttryck för missnöje med ditt eget ursprungsinlägg, som från början har helt fel utgångspunkt.
Aaarnio proppade ett gäng smålänningar med fullt korrekta tacklingar.
Att Hannula hade oturen att skada en handled kan ju inte Aarnio lastas för.
Tror knappast att Aarnio specifikt riktade in sin tackling exakt mot Hannulas handled.
Ungefär lika dumt resonerat som att man skall bli anklagad för att ha gett en motståndare en huvudskada då denne ramlat i isen och slagit i skallen efter en fullt korrekt tackling.
Aaarnio proppade ett gäng smålänningar med fullt korrekta tacklingar.
Att Hannula hade oturen att skada en handled kan ju inte Aarnio lastas för.
Tror knappast att Aarnio specifikt riktade in sin tackling exakt mot Hannulas handled.
Ungefär lika dumt resonerat som att man skall bli anklagad för att ha gett en motståndare en huvudskada då denne ramlat i isen och slagit i skallen efter en fullt korrekt tackling.
« Föregående · 599348 · Nästa »