KVALSERIEN!!!
Tror Malmö tar 1a platsen och sedan nyper Leksand den andra efter kamp med Skellefteå och Brynäs
Fan att SSK skulle göra 3-3 Jag skulle mycket hellre sett Mora i slutspelet
Men de har ju Elitseriespel att se fram emot nästa säsong och då med Derbyn mot Leksand troligen
RavenLord:
Slutställning KS
1: Malmö
2: Brynäs
------------------
3: Leksand
4: Skellefteå
5: Playoff lag
6: Playoff lag
Slutställning KS
1: Brynäs
2: Leksand
------------------
3: MIF
4: Skellefteå
5: Playoff lag
6: Playoff lag
Sköna derbyn väntar nästa säsong.
GävleLasse: Tror inte att MIF klappar ihop under KS.
LIF kommer heller inte att ta sig upp eftersom dom har bara 1:a linen.
Inte för att man hoppas på skada men Ryder får gärna vricka foten ;-)
Slutställning KS
1.Brynäs IF
2.Leksands IF
----------------
3.Malmö Redhawks
4.Skellefteå AIK
5.Playoff lag
6.Playoff lag
Tor 10/3 kl.19.00 Mora IK - Brynäs IF
Fre 11/3 kl.19.00 Mora IK - Leksands IF
1 omgången utav Play off 1 är spelad i kväll och här resultaten.
Almtuna fortsätter och vinna och VIK spöade Rögle hemma annars så är det väl som väntat.
Almtuna-Bofors 4-2
Halmstad-Oskarshamn 2-5
Västerås-Rögle 3-1
Växjö-Nyköping
Gunnar Persson ville inte möta Brynäs i Kvalserien. Han slipper det ty Västerås ungdomar slog ut Rögle Bandy med 3-1 i förrgår och 1-0 i förlängning ikväll.
IK Oskarshamn är vidare med 5-2 och 2-1 mot Halmstads HC.
IK Nyköping Knights-Växjö Lakers HC 3-1 och 3-2. Nyköping till play off 2.
Almtuna-Bofors 4-2. Bofors IK-Almtuna IS 4-2. Här blir det en tredje match.
Munkas; klockrent förslag, skall ni i club munkas vara husband i så fall? Magico ser ju ut att vara helgjuten på leadsång (om han kommer ur rullstolen förståss). Du kanske kan tota ihop en hyllningshymn till ditt KÄRA BIF?
8/6=133% -- dvs väldigt klart... /Matematikerns anmärkning
Den kommer att hänga fint i Molins medaljskåp.. precis brevid simborgarmärket :D
Eller bredvid pokalen för "Värsta Gubbslice i föreningens historia"...
Då var det klart med Oskarshamn. Faktiskt på ett avstånd så man kan fylla bilen och åka dit på söndagen (vilket datum det nu var.).
Sen så höll Asplund nollan i den andra matchen i kväll. Avgörande på söndag om det blir Västerås eller Nyköping.
Den sista fajten kommer säkert att bli en nagelbitare det med, hoppas på ...
Kvalserien ser ut som följande:
Brynäs
Leksand
Malmö
Nyköping
Oskarshamn
Skellefteå
Så här tror Expressen att Kvalserien slutar:
1. Malmö
2. Leksand
3. Brynäs
4. Skellefteå
5. Nyköping
6. Oskarhamn
Se länk för hela artikeln.
Så här slutar Kvalserien:
1.Brynäs IF
2.Leksands IF
----------------
3.Malmö Redhawks
4.Skellefteå AIK
5.Nyköping
6.Oskarshamn IK
Är det någon från Sthlm som har tänkt att åka ner till O-Hamn på Söndag så och vill ha tråkigt sällskap så kan ni maila mig på HS. Kan köra om ni vill det eller bara vara tråkig ;-)
Här Medias fastställda sändningar hittills.
SÄNDNINGSTIDER [url=svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=11963&a=183767]TV24[/url]
Söndag 20/3 15.25-18.00, Malmö-Leksand
Måndag 28/3 15.55-18.25, Brynäs-Skellefteå
Söndag 3/4 15.25-18.00,
Söndag 10/4 15.25-18.00
Torsdag 14/4 19.00-21.30
Även [url=expressen.se/index.jsp?a=249138]Expressens[/url] nya kanal kommer att sända från KS med start 17/3.
Torsdag 17/3 19.05 Leksand-skellefteå
Söndag 20/3 15.15 Oskarshamn-Brynäs
Mera tider kommer när Kanalen går i gång
Hockeylive kommer också att sändas när Brynäs har hemma.