Laget säsongen 2015/2016
- Äh det känns jättekul att Ryan har skrivit på för oss, medger sportchefen Stefan Bengtzén.
Får jag läsa den artikeln i sportbladet så släpper jag allt jag har för att springa till gavlerinken och köpa ett säsongskort hos Brynäs!
JO ett hemskans liv om att man ska ha is i magen, så att man kan få guldkornen som andra lag plockar upp.
Det ändrar sig med åren vad man tycker är bra:)
En liten notering bara:)
Så den där substansen du talar om får vi nog ha lite tålamod med, skulle jag tro.
Vi får än så länge nöja oss med den "substans" som mest består av rena gissningar blandat med realistiska och orealistiska rykten som florerar så här års... :-)
Med betoning på SILLY.... :-)
Pettisbif: Hoppas du skämtar. Om han är seg på rören kombinerat med 172 cm/80 kg så låter det inte så lovande.
Starkbaum, Sandström (hoppas på Markström)
Andersen Slovak
Bertilsson Matushkin
Sunken NY (Allround back)
Rödin Thoresen Olden?
Lindblom Scott Ollas
Henrion Enterfeldt Brodecki
Ponthus Pathrik Rohdin
Varför skriver jag Thoresen undrar säkert många nu men han är en personlig favorit, en spelare jag gillar väldigt mycket helt enkelt. Säkert väldigt dyr MEN han säger att han förmodligen vill lämna khl så kanske bryr han sig inte så jävligt mycket om pengarna för då hade han väl stannat i Ryssland? Vore en magisk ersättare om Sweatt sticker. Sen är kanske inte kedjorna helt optimala, kladdade bara lite.
Var bara tvungen att göra en laguppställning xD
Chris11:
Det bästa vore ju om vi fick Djurgården att till och med betala en
övergångssumma till Brynäs, för att lösa Eklunds kontrakt.
Dif - intresserade av eklund SLÄPP!!
Sen då?
Sen vad tycker man om Olden? Han stack ju innan Bulan, så döma han efter Hans insatser under TJ är ju svårt. Se bara på twinsen.
Fast nu kan man ju inte bara bryta kontrakt (om det inte finns inskrivet
i förväg att man kan göra det före ett visst datum). I värtsta fall får vi
då i stället betala hela eller delar av den spelarens lön resten av
kontraktstiden. Och det kan ju bli dyrt (och frigör inget utrymme till
nya spelare).
UT:
Brodin
Nordquist
Lindgren
Blomqvist
Olden
Wallace
Westlund
Holmqvist
Kilström
Eklund
Djoos
BEHÅLL:
Slovak
Sweatt
NYA:
2 offensiva backar varav en högerskytt
2 stora defensiva backar
2 centrar varav en första klassig
3 ytterforwards varav en målspruta
Fyll på med junior kontrakt för Felix Sandström, Adam Deutch, Lukas Carlsson och Jens Lööke
Redigerad kommentar
i nästa säsongs trupp, så är det ju troligen max 3 anfallare
som ska in i truppen.
det inte funnits andra alternativ. Det kan ju också förklara varför
vi är så dåliga på att teka.
halvminut av ett numerärt underläge, bara genom att vinna
tekningen och skicka ut pucken. Det blir ju så mycket lättare
om man under varje tvåminutersutvisning bara behöver försvara
sig kanske en dryg minut i stället för att vara i egen zon under
två hela minuter.
det i princip alltid de lag som släpper in minst antal mål. Så ett bra
försvarsspel verkar vara viktigare än ett bra anfallsspel.
En allsvensk prestation av BZ.
Uppgradera dig, för helvete...
Tycker BZ ger ett förvånande slappt intryck i intervjun med Hockeypuls. Han pratar om att "smälta det här i 10 dagar".
Vafan!!! Det ör nu man ska jobba för högtryck. Förstår såklart att han hela tiden sonderar terängen och jobbar för att hiitta rätta spelarna. Men varför då svara så konstigt på frågan...?
Nästan så man tror flashbacksnacket om att han är på väg tillbaka till KHK har ett uns av sanning i sig...
Huge: "Du anser att Brynäs borde kunna hosta upp 500.000/mån för Sweatt, samtidigt som vi ska betala Rödin, försöka behålla Wallace och Slovak och dessutom värva ett par toppbackar."
- Kom ihåg att 500 000:- i detta fall rörde sig om lön. Lägg på lönebikostnader på det så hamnar vi på ca: 735 000:-/månad i kostnad. För en spelare... Hm...
KHK kommer dessutom få en ansenlig summa pengar från SHL i form av de gemensamma intäkterna från SHL sponsorer, tv-intäkter osv.
Redigerad kommentar
Du anser att Brynäs borde kunna hosta upp 500.000/mån för Sweatt, samtidigt som vi ska betala Rödin, försöka behålla Wallace och Slovak och dessutom värva ett par toppbackar.
Det är ju dina krav, vad jag förstått.
Jag har inte försökt gradera Sweatt som spelare, men det var ju otippat att du inte fattade det.
Inte nånstans i intervjun säger BZ nåt om Sundlöv och att "ingen annan" skulle ha byggt laget som han gjorde.
Eller har jag missat nåt?
Önsketänkande ? Ja kanske, men det passar ju in i Silly season :-)
Redigerad kommentar
KulaShaker: Jag kommer inte ihåg när vi senast tappade en spelare vi vill ha kvar till en konkurrerande SHL klubb. Jag väljer att inte oroas så mycket av det. Om Sweatt lämnar så blir det förhoppningsvis till KHL och dår är vi chanslösa om det är pengarna som avgör. Vi har en solid bra förening som spelare verkar trivas i, vi borde ha bättre självförtroende när det handlar om spelares vilja att stanna.
Sen ska vi inte överskatta Sweatt heller tycker jag. Det var viktigare att förlänga med Rödin.
Angående truppbyggnation alltså ...
Redigerad kommentar
Det är väl Mannberg som är den oslipade diamanten. 😁
Jag älskar breddspelare, hej hå, hej hå till allsvenskan skall vi gå...
BZ har en viktig uppgift nu och det är att tänka output per krona.
Och skicka in the Westerholms i gymmet till september...
Sweatt är som jag ser det isf den spelare i femman som är "enklast" att ersätta, om man vill behålla slagkraften intakt sas.
Scott och Rödin är i det fallet mer oumbärliga, så man får vara glad att dom två iaf blir kvar.