Laget säsongen 2015/2016
Tror dock att det krävs lite mer än junisar och AS-spelarr för att ersätta spelare som Kilas, Eklund, Djoos, Blomman, Brodin och ett par till, om vi på allvar ska kunna ta upp kampen i det absoluta toppen.
Men i övrigt håller jag med: våra unga killar ser riktigt bra ut, framförallt Nörstebö som äntligen har fått sitt genombrott efter att ha jobbat hårt och inte gett upp.
Vi talar om rimligheten i att ge en kugge i förstafemman (dessutom den minst viktiga enligt min mening) 500.000/mån eller ännu mer och som förmodligen krävs för att vi ska kunna behålla honom, när vi samtidigt måste ersätta alla andra potentiellt dyra spelare som krävs för att kunna uppfylla de krav som Biffen ställer på nästa säsong.
Det måste ju finnas NÅN form av rim och reson när man som läktarcoach sitter och försöker sätta ihop ett lag och som dessutom ska vara anpassat till vår ekonomi.
Huge:
Wallace var bra sen han kom in hos er. Slovak var er bästa back sen han kom in. Resten av de du nämner är inte svåra att ersätta med juniorer eller allsvenska nyförvärv. Tror att många av era unga killar är redo för större roller, Nörstebö, Lindbom, Lööke, Brodecki mm.
Ser ljust ut för er även om ekonomin och publikintresset inte är det bästa.
Redigerad kommentar
Du tror alltså att det räcker för ditt krav: att kunna matcha SAIK om guldet?
Fortfarande inget konkret om hur du har tänkt dig få ihop ekvationen rent ekonomiskt.
Hittills bara blahablaha och ologiska kullerbyttor.
Peja: Det gör ju att Davidssons lön låter ännu sjukare..:)
Så ditt inlägg blir ännu en gång rent blaha
Redigerad kommentar
Biffen tycks tro att BZ sitter på nycklarna till Fort Knox, det är ju den verkligheten han uppenbarligen utgår ifrån.
Skrattretande är väl bara förnamnet, om man säger så...
Det händer inte ofta😄
Det var den värvningen son Bz gick ut och kritiserade med att lönerna var galna.
Men och andra sidan fick Fbk 10 miljoner an Karlstad kommun för att täcka upp att Chl hade vart ett fiasko publikt.
Då kan man värva sånt oxå..
Klart att det finns pengar att ge Sweatt 500.000/mån.
Men pengarna ska ju även räcka till alla andra förlängningar/nyförvärv/sparkningar som du kräver och som måste till för att vi ska kunna matcha SAIK på allvar.
Man kan inte både ha kakan och äta den samtidigt, men i din värld är det tydligen inga som helst problem och fullt naturligt.
Vikande publiksiffror och skenande spelarlöner gör att ansvariga som lever i verkligheten och inte i din drömvärld, måste anpassa sig till fakta och inte fiktion.
Så hur har du nu tänkt dig att vi ska finansiera följande, med den ekonomi vi rimligtvis har till förfogande:
Rödin 300.000/mån
Sweatt 500.000/mån
Wallace/ersättare 200.000/mån
Slovak/ersättare 250.000/mån
Djoos ersättare 250.000/mån
Ersättare för Kilas och Eklund 150.000/mån
Ersättare för Brodin
Sparka Blomman värva ersättare och stå där med dubbla löner.
Vore kul om du kunde redogöra för hur du tänkt dig att ekvationen ska gå ihop, och inte bara likt en papegoja tjata om att Sweatt är värd sina pengar, för det har liksom inte med sakfrågan att göra.
Redigerad kommentar
Han fick inte förnyat med Leksand och ville mkt gärna hem till Gävle igen, det märktes på hans uttalanden.
Var nog isf mer det sociala och brynäshjärtat som avgjorde för hans del, när Sundlöv lockade med spel. Och iom att han som du säger värvade som tilltänkt sniper så har han säkert haft en bonusklausul som höjer lönen vid viss produktion och vice versa: sänker eller bibehåller lönen vid utebliven dito.
Annars har han glädjande nog genomgått en metamorfos som emellanåt inte är helt ovanlig: en spelare får till sist en helt annan roll än vad både han själv och tränarna från början tänkt sig, och gör det dessutom riktigt bra.
Skulle vilja se Anton Lander och ev. Leon Bristedt in på två centerroller.
Få som tjänar mycket.
Om det stämmer att Saik har återvändande på ingång tror nog inte jag att Sweatt petar någon av dom från 1:a eller 2:a kedja pga gamla meriter.
Sen ska väl Scott förlänga sitt kontrakt efter nästa sässe?
Ponera att han för en kanonsäsong. Vad ska han ha i lön 600k?
Ska vi oxå ta hem Markan som ska ha en marknadsmässig lön, Frölunda ligger nog på bra där.
Har du vunnit drömvinsten eller? ?
Var går din gräns för vad Sweatt får kosta? Har du ens en sån?
Tror ingen har sagt vi ska signa blomman på ett livstidskontrakt. Vem har påstått det?
Redigerad kommentar
Då hoppar jag i älva!
Brukligt modus operandi i Sverige är att skattebetalarna ska stå för notan, så vi kan väl göra en marsch till Gävle kommunhus och kräva att Brynäs IF A-lag ska ha pengar till spelarköp? Vi förbereder en lista med 10 rimliga spelare, som ska förvärvas, och sedan stormar vi in under budgetmötet med våra krav. En separat lista med sopor som skänker bort mål, och som Brynäs behöver pengar att lösa ut, kan vi också nedteckna.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Bifbiffen: "Huge: Vad förstår du inte? Jag skiter i dina frågor. Wallace kan jag vara utan för att behålla Sweatt som är en av SHL:s bästa forwards."
åh herregud, maken till dryg och trögfattad person har jag då aldrig sett ;D
Huge:
Kilhström, Eklund, Blomman och Brodin tillhör alla de sämre i ert lag. 3e, 4e femman material i bästa fall, alla utan anknytning till klubben förutom den anonyme Blomqvist. Varför inte satsa på någon ung och/eller hungrig spelare i dessa mindre roller? De blir sedan billigare, och då kan ni plocka in någon storfräsare för första/andra.