Laget säsongen 2015/2016
Och som bifhjärta helt riktigt påpekar: Brodin håller nästintill landslagsklass och går in i vilket SHL-lag som helst i nån av första eller andrafemmorna.
Var mkt bra ihop med Enterfeldt, men sen dess har han haft det lite tyngre med framförallt målskyttet. I övrigt en oerhört nyttig och tung forward som alla lag måste ha för att gå långt.
Kihlström och Eklund har gjort det Ok men inte mer, möjligtvis att det går att hitta fullgoda ersättare i AS men svårt att säga. Känns som att det isf måste till nåt från bättre ligor om man vill vara säker på att verkligen få nåt bättre i utbyte.
Blomman har varit fullt godkänd, har stort klubbhjärta och är också en spelare som inte syns så mkt men är väldigt nyttig. Har ju också mer eller mindre skolats om under både TJ och Bulan, så det finns nog lite mer utveckling där vad gäller anpassing till hans nya roll i laget.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Men vem ska ta över Blommans kontrakt? Sen ska väl Nordans och Eklunds kontrakt lösas oxå.
Tror inte att Dif intresserade att ta över Eklund, söker nog nått bättre..
Nä Blomqvist blir nog kvar. Eklund med.
Sweatt har sin fart och är hyggligt målfarlig, men i grunden ingen målskytt.
Har är väldigt beroende av Scott och Rödin, därför är han minst umbärlig i femman och den som är enklast att byta ut sas.
Ngt ex Wallace har visat, som gjort det riktigt bra och fullt godkänt.
Därför är han den svagaste länken i förstafemman, det fattar alla som kan lite hockey.
Sen blev det fel om Brodin, han går in i vilken andra- eller tredjefemma som helst, inte första- eller andra. Jag försökte redigera inlägget när jag upptäckte skrivfelet men det blev nåt strul och ändringen verkställdes aldrig.
Känns iaf skönt inför nästa säsong, att det räcker om vi signar Sweatt för 500.000/mån och sen fyller på med 5 junisar som ersätter Djoos, Slovak, Wallace, Brodin, Blomman, Kilas och Eklund.
Har du nån ide om vilka junisar du isf har i åtanke?
Peja:"Källa?"
Du får helt enkelt lita på mig. Det är samma person som gav mig infon om Haris återkomst i Modo innan det ens florerat som ett rykte.
Anser han är den viktigaste länken. Gör alltid jobbet och är en allroundspelare. Han är bra på allt men har ju inte Sweatts speed. Dock hyfsad fart, bra spelsinne, hyfsat skott, bra händer. Dessutom en tvåvägsspelare vilket gör honom extremt viktig...
Måtte jag ha fel! - gd.se
Sweatt är mest beroende av sin omgivning av de 3 i hans femma. Scott och Rödin är mer allround och inte alls lika beroende av Sweatt som vice versa.
Det är dom som lite hårddraget driver femman på ett mer markant sätt än Sweatt och är mer till för Sweatts skull än tvärtom, sas.
Om du vill att femman ska fungera ungefär lika bra med en ersättare nånstans så blir Sweatt den som Bulan alla dar i veckan väljer att plocka bort.
Därför är både Scott och Rödin de starkaste länkarna eller Sweatt den minst svaga om du så vill.
Egentligen obegripligt varför jag ska behöva sitta och förklara självklarheter.
Och nej: Sweatt är därmed inte sämre individuellt än sina kedjekamrater.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
KulaShaker: Håller inte med alls. Den enda noterabara skillnaden som var negativ var ju Powerplay. Vi är ju vana att vara i topp där, men den statistiken skönk rejält efter att Bulan tog över.
Sedan gillar jag inte att jämföra poängsnitten sådär. Helt ologiskt att jämföra resultat efter olika antal spelade matcher.
Även då jag tycker att diskutionen angående Sweatt har "kukat ur" en aning, så vill jag ställa mig till dem som anser honom som vår viktigaste forward. Förutom snabbheten så har han en jämnare nivå än både Rödin & Scott, samt en förmåga att kunna vända matchen på egen hand(kommer ni ihåg när Färjestad hade tekning i offensiv zon, med typ sju sekunder kvar av matchen, och en till synes tillräcklig 2-1 ledning?).
Utöver detta så är han ju den i särklass mest sevärda spelaren på isen. Måtte Bill bli kvar i Brynäs!
Nej, det kommer att bli som tidigare vi väntar och väntar på spets och sen blev det något helt annat.
Bengtzen visade inte direkt snabbhet tidigare i år.... Hoppas jag har fel men troligen inte..
Jaken:
Jag tycker vi bör sitta lugnt i båten, självklart har mannen en plan, han har nog sätt fram emot sin första "off season" då han för första gången kan göra skillnad på riktigt.
Och att han "inte visade snabbhet tidigare i år" tror jag var bra, både sportsligt och ekonomiskt...
Inga juniorer som fått chansen?
Brodecki, Lindblom, Nörstebö, Deutsch?
Hur många vill han se för att vara nöjd?
Hela J20?
Kan till viss del hålla med om att spelet i stort inte skiljer så mkt som man tror, nu är det mer press och aggressivitet än under TJ. Kan ändå inte se varför han är orolig över den långsiktiga planeringen om hur vi vill spela och att den målsättningen skulle äventyras eller vara bortkastad bara för att Bulan kommit in och i stort bara ändrat spelet marginellt?
Karln säger ju dessutom själv att det inte skiljer så mkt i spelet mellan nu och under TJ.
Ologiskt, minst sagt.
Men måste ju vara fler juniorer än de ynka du skrev nu som fått chansen?
Du har ju på flera ställen enligt flera källor skrivit att "halva J 20 laget spelade mot Färjestad"
Ljög du då, eller hittade på som vanligt
Kul ändå att se att du är dig lik.
Som det gamla HS ordspråket lyder "Det Sundlöf gör och säger tycker Huge är det rätta"
Tjipp
Bitter? Hur försökte du nu tänka?
En insändartomte gnäller över att Bulan inte gett fler juniorer chansen, när han kastat in ett gäng junisar mot er, som ni dessutom vek ner er mot.
Kul att du fortfarande är bitter över att ni inte gick till slutspel, kan inte tolka det på annat sätt då du fortsätter engagera dig så mkt i våra öden och äventyr.
Och du: lycka till nu med er egen juniorsatsning.
Då kanske ni slår oss nästa säsong istället och när det gäller nåt....😃
Huge:
Kilhström, Eklund, Blomman och Brodin tillhör alla de sämre i ert lag. 3e, 4e femman material i bästa fall, alla utan anknytning till klubben förutom den anonyme Blomqvist. Varför inte satsa på någon ung och/eller hungrig spelare i dessa mindre roller? De blir sedan billigare, och då kan ni plocka in någon storfräsare för första/andra.