Linköpings HC - Brynäs IF 29/1-15
Brynäsgubbe: Angående öppenheten om laget
Igår em publicerade alltså Brynas.se information om laget och vilka förändringar som gjörs till Linköpingsmatchen.
Idag skriver Gävletidningarna som nedan:
"Hur Brynäs kommer att ställa upp vill inte Thomas "Bulan" Berglund berätta – mer än att han byter målvakt igen och låter Johan "Honken" Holmqvist spela"
Allmänn desinformation, eller har han ett par rävar bakom örat?
Powerfade:
Starskys spel utanför mål är säkert sanktionerat av coacherna o ingår i grundspelet, viktigt att undvika att motståndarnas dump får fäste
Starsky måste ju riskvärdera o i år känns det som han har gjort 500-1000 stycken sådana jobb utan att orsaka mål...fine med mig
Honken mot Leksand; kollade inte så noga matchkvällen,var så jävla förbannad på Statliga Powerplay-garantin...
Honk tappar blicken på pucken (vilket han inte får göra) o förväntar sig snarare ett rakt skott (går ner i split), istället kommer passet. Dåligt läst snarare än dålig rörlighet.
Det som stör mig m BP:t är Nordans insats/att han öht spelas. Ska vi sätta hård press över hela banan är han knappast rätt spelare. Brodin inleder m pigga 20-30 sekunder o byter sedan m Nordan som mest valsar omkring ett par steg efter motståndaren...
Powerfade:
Att 80% av hans pass skulle gå till motståndaren stämmer ju inte, eller syftar du end på de pass han försöker på till offensiva blå?
Det han måste vara vaken på är att inte byta spelväg bakom mål om han inte är 100% säker att ryggen är fri. Tror det var Fbk i kvarten som systematiskt stängde bägge sidorna för honom o han gick i den fällan flera gånger...
Ikväll kan jag nästan lova vinst med 3-1.
Målskyttar
Lukas Kilström, Oskar Eklund och Anton Rödin.
Powerfade:
Tittar noga på allt, alltid
Vilka av Starskys pass syftade de 80% på? Alla?
Tycker du att det finns mycket som presteras på Sätraåsen efter 12 som göder intresset för Brynäs?
Problemet, Brad, är att kval ökar farten i nedåtspiralen. Ekonomin är under press igen. Sponsorer och spelare avvaktar. Ev varsel av Personal. Budgetnivå 15/16. Oro. Årsmöte. Och så är vi i september igen... det är inget guldläge direkt...
Det märkligaste är att devalveringen av föreningen är så tydlig igen, och lallbesluten som inte bryter mönstret bara fortsätter samtidigt som manöverutrymmet blir mindre och mindre för varje beslut som inte lyfter föreningen långsiktigt. Vi är just nu inne på en resa till AS.
Jag räknar med ett minus på 6-7 miljoner pga vikande publiksnitt. Det sätter nivån för 15-16 oavsett spel i ES eller AS i höst.
Nä, hoppet lever. Ser du makrofrågorna (gökungen arenan, frånvaro av tuffa beslut för att skapa förutsättningar för vinnarkultur, målsättning, kvalitet på truppen, värvningsfilosofi, publikintresse, sponsorintresse och bristande ledarskap i organisationen så har du koordinaterna för AS.
Att hitta koordinaterna för en ny vinnaera för Brynäs är ingen quick fix.
Det går att börja med att ändra målsättningen från topp 4 till att vinna varje år. Ett lag har ju lyckats med det 2 år i rad och kanske ett tredje...
det är alltså möjligt.
Jag skulle börja processen med att byta klubbchef...
Skrev iaf att jag från en vän hört ett eventuellt nyförvärv till BIF.
En spelare jag tror vi kan få riktigt stor nytta av. En spelare jag tror folk här inne kommer bli väldigt chockade över att vi kan få till klubben i just detta läge.
Min källa gav mig Honken innan den kom ut i media, så jag tror detta kan stämma.
Sen är det ju inte lång tid kvar innan fönstret stänger..
Auchinleck: Eller åtminstone styra om fokus till kärnverksamheten dvs. a-laget.
Det är för mycket good citizen aktivteter och för lite hockey.
mattiaskarlgren: Du har inga smaskiga detaljer att bjuda på. Skicka ett PM isf.
Jag menar, jag bjöd ju på Mannberg innan det offentliggjordes ;)
KulaShaker: Extraforward kallas det.
Poängkänslan är väl sisådär inför kvällens match, så därför kan det nog gå bra trots allt. Wallace sätter två pytsar.
Redigerad kommentar
Vore gött att få en fin start, säg 2-0, nån ggn.
Tackar för tavlan, Rautio. Peppra på!
Redigerad kommentar