Luleå HF-Brynäs IF 30/1-14
Brynäsgubbe: Rödin och gänget hade ett långt bra byte efter 6 minuter där de såg ut som när de var som bäst. Sen vart de dåliga igen..
Brodecki och Lindgren ser sugna ut. Johansson ser inte alls lyckad ut, jag hade nog bytt in Honken nu.
Davey_22: Otacksamt för Johansson. Han får lika lite hjälp som våra andra målvakter.
Matcha juniorerna flitigt nu, det har vi igen nästa år.
Lätt att sitta såhär i efterhand och säga att det var fel att ställa Johansson i mål den här matchen. Men man kan väl aldrig veta om någon är riktigt redo eller inte? Bra att testa honom redan denna säsong oavsett. Nästa säsong kan det ju bli så att han rentav får jobbet som backup och då är det ju ändå rätt skönt att låta honom testa på den här nivån redan nu.
Tycker fortfarande det var rätt att låta honom stå och det tyckte jag även innan matchen.
Måste vara nån form av skada på Honken, det är den enda förklaring som jag isf köper. Att vara nervös i debuten säger jag inget om, men Johanssons agerande har sett osedvanligt darrigt ut t.o.m för en debutant.
Synd, vi ser bra ut och skapar en hel del framåt. Blir lite svajigt bakåt, märks att framförallt Nordan och Enterfeldt saknas i försvarsarbetet.
Äh, i andra måste ju Johanssons värsta rampfeber ha släppt, så nu går vi för 3 poäng...
Om Johansson har kapacitet till att vara backup nästa säsong så blir ju det ett otroligt billigt alternativ... någon gång måste man ju testa honom på denna nivå liksom. Nästa säsong känns lite sent!
Men självklart så går domarna på Ledins diving, ramlar som en klubbad oxe när Jacobsson duttar honom lite i ryggen. Håll i perioden ut nu, viktigt.
bradberry: Sicket jävla flytmål...där måste JJ stänga femte hålet.
Avskyr den där Klasen.
Redigerad kommentar
Nu skiter jag i detta.. Kör på 6 utespelare i sista, nu avgår jag.
Jaja, pojken ska härdas.
Han släpper igenom mycket. Med facit i hand ett felbeslut. Många beslut som Brynäs har "otur" med...
Jag säger inte att det var fel att testa Johansson idag, men jag vidhåller att han inte är redo. Billiga mål och flertalet skott i ramen.
Dock ska man säga till hans försvar att han har SHL's sämsta defensiv framför sig.
Inte för att jag missunnar honom en debut, jag är mer kritisk å Honkens vägnar.
Varför bänka honom efter 3-0 hemma mot Örebro och en helt Ok match mot Växjö utan nån som helst hjälp av försvaret?
Obegripligt.
Var det så jävla bråttom och akut att låta Johansson debutare just i det här läget?
Även om Honken släppte 7 puckar så är han så pass rutinerad att han skakar av sig såna saker, det borde TJ veta. Vetefan vad Honken tycker är värst just nu: att han inte fick chansen idag eller att han lider med Johansson...
Redigerad kommentar
Jajjen:
Nu har vi i alla fall fått svaret på varför man hårdnackat kört på med Rahm och Honken. Johansson håller inte måttet , och kommer troligen aldrig att göra det heller
Bara det att idag är det knappast defensiven som gjort att Luleå fått sina billiga mål.
Det är Johanssons osedvanliga givmildhet som gör att det står 3-1 istf 0-1 på tavlan.
Maken till enkla skitmål var det länge sen man såg, så är det bara.
Redigerad kommentar
munkas: "Vad gäller Brynäs spel för övrigt så är jag faktiskt ganska nöjd. Vi har trots mängder av skador lyckats knipa en fjärdeplats vid juluppehållet"
Så här skrev du dan före dopparedagen...du var nöjd med en fjärdeplats trots mängder med skador. En femteplats med kanske ännu fler skador tycker du är katastrofalt ;-)
Visst har vi haft ett klappkasst försvarsspel på slutet men idag är det tre fatala målvaktsingripanden som gör att vi ligger under. Svagt av back framför mål på 2-1 men JJ ska ju ta alla tre målen...
Huge: Ja,vi kommer inte ifrån det faktum att JJ har gjort en riktig skitmatch och kanske dödat matchen..
Timingen på hans debut känns lite konstig,Luleå borta i ett läge där vi slåss för top 6 ?
Å andra sidan ska man ju debutera nån jävla gång, jag vet inte...Längtar till uppehållet.
Och som sagt: mer å Honkens vägnar än att det skulle vara fel att låta Johansson debutera, även om jag håller med dig om att timingen isf känns lite konstig.
Aja, bara att bita ihop i tredje och jobba in en kvittering.
Spelet är iaf ljusår bättre än senast, defensiven också helt Ok förutom JJ då.
Synd på grabben, hoppas han har psyke för att skaka av sig den här debuten på ett bra sätt.
Och som du säger: skönt med uppehåll och förhoppningsvis ett gäng spelare tillbaka efter OS.
Huge:
T.o.m Bertillson ser ju mer än lovligt seg ut !
Nått är fel med den killen. Hoppas Brynäs hjälper honom på bästa sätt !
Herregud. Bara för att Johansson gör en dålig match i sin debut betyder inte det att han inte håller måttet. Så himla lätt att sitta och säga nu att det var ett dåligt beslut dessutom. Skulle Johansson göra en kanonperiod nu och rädda 50 skott och vinna matchen åt Brynäs skulle folk säga att han är nästa stormålvakt. Det svänger snabbt.