match på webben
Idag blir det väldigt intressant att se hur Brynäs agerar i back2back-möte. Totalt slutkörda eller orkar de spela på samma sätt idag igen? Glömde säga att försvaret såg bra ut igår med få misstag, jag minns bara en rejäl miss av Zanetti. Och sedan, finns bortaspöket kvar?
Tycker Leksand såg riktigt uddlösa ut så svårt att dra några riktigt slutsatsern MEN, kul att Westerholmarna och Mannberg fortsätter hålla ett hårt tryck i motståndarzonen och pressar fast motståndarna. Kommer bli riktigt nyttigt om dom kan fortsätta med det under säsongen (så som dom slutade förra). Mannberg kanske kan komma in mer på mål också och bli ett större hot där?
Juniorerna:
Lindblom verkar passa bra ihop med Scott och tror det kan bli en bra duo jämte Rödin.
Lööke, ser ut som att han byggt på sig under sommaren. Tar för sig mer och såg riktigt bra ut.
Sandström, ger en trygghet i målet och sprider lugn. Inga fumlingar eller "dåliga" beslut.
Carlsson, Stabil insats, vågar hålla i pucken.
Alftberg, var ute på hal is några gånger och fick det lite tufft i närkamperna.
Ölund, Börjar bli en personlig favorit. Tycker han ligger rätt i banan hela tiden och tar rätt beslut. Försöker också hela tiden spela sig ur situationen och dumpar inte bara. Kan mycket väl ta en plats i år och spela JVM framåt årsskiftet.
Nyförvärven:
Vrana, fina mjuka handleder och god spelförståelse. Leksand hade ingenting att komma med i PP, om Vrana gjorde ett bra BP eller LIF ett dåligt pp får vi vänta med att se.
Johnson, går på mål och diver puck. Något som kommer fylla en god funktion i Brynäs i vinter. Tycker dock både han och Vrana var lite osynliga.
Porseland, Stabil insats, får fram skotten på mål.
Zanetti, blandade och gav. Tycker att vissa prestationer var riktigt medans andra var riktigt dåliga (bland annat när hna tappade pucken framför eget MÅL!).
Pudas, Gör det lite svårt för sig i vissa situationer, samtidigt är det hans roll att hålla i puck och spela sig ur situationer. Fint mål och otroligt fint ass. till Mannberg. Kan bli en del farligheter bakåt från Pudas men kommer göra det riktigt bra framåt!
Alcén kämpade på bra, kom dock till Brynäs dagen innan match så ska låta han få chansen att spela in sig lite mer.
I mångt och mycket så skrivs det här varje vecka om hur Brynäs är dåliga, hur organisationen är dålig, hur spelarna är dåliga och att det aldrig satsas på någonting överhuvudtaget. Det ska vara sociala medier 24/7 och jag vet inte allt trots att det dragits ner på kanslipersonalen ganska mycket inför denna säsong. Men hey, det var ju bara bra (enligt några här inne) att spara in på personalen så att SB kunde lägga mer pengar på spelare istället...
När Brynäs hjälpte FANSEN sätta igång FANSENS värvning så var det dåligt för att Brynäs inte marknadsförde den varje dag, trots att det är FANSENS värvning.
NU, när Brynäs verkligen försöker satsa och gör en stor sändning på nätet till alla fans för en struntsumma, där summan förmodligen går direkt in på Brynäs konto (utan mellanhänder som SHL, cmore och Mediatec) för att förbättra relationen mellan fans och laget eller något annat bra, så sitter det folk och ursäktar sig här över det faktum att de inte tar chansen och STÖTTAR Brynäs. Jo Bellman 6,0, det finns så snåla människor. Det finns det här på forumet och det kryllar av "generation gratis" på t.ex. facebook.
Att de skulle betala lika mycket för EN match känns lika osannolikt som att Brynäs vinner Stanley Cup.
Men det är gratis att gnälla här. Så det kanske är läge för HS att börja ta betalt så kan de gnälla nån annanstans.
Redigerad kommentar
Min principiella hållning är fortfarande desamma. Om man aldrig är villig att betala för något så är det bata att gilla läget.
Dumt att chansa med spel i det läget, det borde du begripa.
I vissa fall handlar det nog om ren otur alt att det är Sundlövs fel....
Först gnälls det över slappa träningar under TJ och man vill se hårdare nypor från tränarna.
När Bulan sen uppfyller önskningarna och vi fullt naturligt och som följd får lite fler småskador på försäsongen, då gnälls det över det också.
Tänk att det kan vara så svårt för vissa att se ett så pass lättbegripligt samband.
Hade Bengtzén varit mer konstruktiv beträffande den segdragna nya backen hade inget lån behövts idag. Jag tror f ö SHL med marginal hinner börja innan Andersén-ersättaren är på plats.
Många lag deltar i CHL och har förmodligen en del spelare som spelar med småskador och som inte hade spelat om det gällt en vanlig träningsmatch som inte gällt nåt.
Bulan säger ju dessutom att många av våra vilande spelare hade spelat om det handlat om ex en SHL-match.
Det handlar inte om något äkta supporterskap, det handlar om att stötta föreningen när det behövs. Det finns människor som kallar sig brynäsare som ska ha allt gratis och sedan gråter ut när Brynäs inte kan värva tungt, eller prestera på sociala medier dygnet runt, året runt. Eller varför inte ha 10 artiklar på hemsidan varav 8st är rörliga intervjuer samt liknande HVTV All Access.
ALLT sådant kostar pengar och nu kan inte alla brynäsare gå på alla matcher eller köpa säsongskort. Men att ursäkta sig för att inte ta chans att se en brynäsproduktion, när chansen ges är bara pinsamt.
Hur mycket skador hade de andra SHL-lagen? Nu har du ju en fin chans att vara lite konkret...
Daniel Sandström: -Är det någon spelare på gång?
Bengtzén: -Näääej inte än
Chris11: Så var inte frågan ställd.
Reporten frågade om det hade hänt något nytt sen igår. Då svarade Bengtzén nej.
Du är duktig på att läsa mellan raderna du. Det mer troliga är att det kan vara fler än fyra som tackat nej. Ja och Bengtzen valt att inte gå vidare mer långt fler än så. Det är lite så en urvalsprocess fungerar.
Redigerad kommentar
www.fixalen.tv/20150821/vv-1128859--55d77a587d35d7.73981150.html
Funkar denna för er?
Redigerad kommentar