MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Blir en tuff match för Brynäs med Djurgården. DIFs överlasta i kombinatïon med dump&chase hockey passar Brynäs skadedrabbade backbesättning dåligt. Med Jonsson, Andersén och kanske Kokko i laguppställningen hade vi utan tvekan avfärdat DIF, nu blir det en svårare nöt att knäcka.
Det får bli en målpassning då. Ove har inte gjort mål hemma i Läkerol Arena sedan 12 februari 2009 mot Linköpings HC – etthundra sekunder innan Andréas Jämtíns legendariska matchstraff. Och inget mål i SM-slutspelet sedan 8 mars 2002 hemma mot Färjestads BK. Efter det endast en assist per play-off. Den höga volleyn i förra slutspelet dömdes bort så det var ett tag sedan laget scorade hemma i SM.
1930 IK Göta
1940 IK Göta
1950 Djurgårdens IF
1960 Djurgårdens IF
1970 Brynäs IF
1980 Brynäs IF
1990 Djurgårdens IF
2000 Djurgårdens IF
2010 ……………………………
Jo det är ju djurgårderns svin.
Djurgårn, Djurgårn, Djurgårn är fulast i stan fy fan!
SH:Jag tror inte att domarna heller tar någon större notis om vad han skriver. Det är ju bevisligen taget precis ur luften.
Sen skall man givetvis ha med just domarna i beräkningarna. Vissa domare brukar ju ta för vissa saker oftare än andra.
YouTube - Scary hockeymovie
Den enda slutspelsfrilla som räknas är ett ståtligt slutspelsskägg och det behöver fan inte stylas. =oD
Redigerad kommentar
Det är ju ni som föräras med besök av pajasen. :oD
SH: Givetvis så måpste ju Ros komma med en sån grej, bara för att kunna säga att man hakat fast man ite fått utvisning på det.
Oavsett vad Ros eller någon annan säger så kan ett lag som är duktiga defensivt reta motståndare och i det här fallet "journalism".
Det finns bara ett sätt att få tyst på dem. Genom att vinna...
GävleLasse: Gjorde en koll i procent.
Brynäs 26% av tvårona är hakningar men DIF ligger på 27%
Det enda Ros vet om hakningar är glappandet av hans egna haka.
En tub byggskum skulle få slut på't
Det är inte omöjligt, frågan är vad dom vill uppnå. Att Markström tappar fokus och börjar överagera och blir frustrerad och att våra backar tar utvisningar och att vi tappat fokus på matchen tror jag, om vi då ska "skydda" Markström och ge tillbaka lär dom lyckas med sin taktik.
Motmedlet måst vara att ta det lugnt och hoppas att domaren ser vad dom gör. Funkar inte det skickar vi in Sandin som kör över Wesslau. Men att OPG och Sunkan mfl ska sitta i utvisnings båset lär vi inte tjäna på.
Huge: Efter lite research från mig...
HV71 69 hakningar den här säsongen.
Brynäs 73 hakningar den här säsongen.
Djurgården 77 hakningar den här säsongen.
Jag skulle tro att det är samma sak rakt över på samtliga lag.
Ros: Må en miljon hästflugor bygga bo i dina armhålor!!!
Fan, vad taggad jag är!
Granis, OPG, Sunken, Dixon.. Det är nu ni blir extra viktiga, stå upp för varandra i laget och var hänsynslösa över hela banan. Offra en tand eller två! Nu åker vi!
Är så fruktansvärt less på den där jvla Roos nu....!! Hoppas Brynäs sperlar riktigt rejäl Übertråkig hockey och slår ut Djurgårn så det kokar över för karl-jäveln!!!
Klart att Brynäs är ett hakande lag, inget snack om saken.
Markan har hakat sig fram till att bli ES bäste målvakt. Han gör det bara på ett smart sätt, via småhakningar, som domarna aldrig ser.
För att inte tala om våra utespelare. Försvaret småhakar sig fram hela tiden, där har CZ gjort ett kanonjobb. Tänk att det bara är Brynäs som småhakar sig fram i matcherna, och inga andra lag?
Hoppas nu bara att Kahna, Eero och Järnkrook fortsätter haka sig fram i anfallszon som dom gjort hela säsongen.
Som sagt: lite märkligt att det bara är Brynäs som lyckats komma undan en hel säsong med dom här småhakningarna, och inget annat lag?
Ja, visst är han.
Morsan börjar bli orolig att hon ska bli rastlös och sysslolös när hon blir pensionär om något år.
Men hon kan ju alltid bli hockeyexpert på Aftonbladet.
Inga förkunskaper krävs, man behöver inte ens kunna stava.
Att kunna föra ett logiskt resonemang runt hockey och dra slutsatser är snarare något som gör att ens ansökan mystiskt försvinner i pappershanteringen.
Tips: 4-2
Timrå är slutspelets formstarkaste lag, och hv är ett av slutspelets formsvagaste.. Och helt plötösligt blir det 4-1 till HV.. lägg ihop 1+1...
arnio: Precis! Men Ros har ju en förklaring för det: "Brynäs åker ju runt och småhakas hela tiden, så domaren inte kan visa utt dem för allt...". Det han säger är alltså att Brynäs har blivit immuna mot hakningsutvisningar för att de alltid åker runt och småhakas... fan va smart! ;)
Timrå är defenitivt sämre än förra säsongen, fetsämre. Hv ser minst lika bra ut som förra säsongen. Jag säger 4-1 till HV
Ännu bättre. Skicka honom till Afrika som mat. Då löser vi ju både överbefolkningsproblemet och världssvälten!