MODO - Brynäs IF 19/10
« Föregående · 1528776 · Nästa » Till forumet
Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Jag tycker att det var en bra match mellan två bra lag. Det var en härlig intensitet och båda lagens spelare gav 100%. Modo hade fler vassare chanser, men fick å andra sidan betydligt mer vind i seglen av domarteamet. Johanssons obegripliga hakningsutvisning var pricken över i:et.
Brynäs kedjor tappade rytmen när Lavander fick matchstraff. Jag tycker nog att Tommy Jonsson borde ha låtit Alexander Lindgren göra ES-debut. Nu gick man ner på folk ganska tidigt och orkade inte riktigt distansen ut.
För övrigt humor på hög nivå när Modospelaren blev utvisad i slutet. Samuelsson pekade på reprisbilderna, som egentligen bara bekräftade att domarna hade gjort rätt. Å andra sidan vägrade ju Samuelsson erkänna sin kneeing på Nealy, så ingen är väl förvånad...
Det är som sagt i spel 5 mot fem som det brister. Som Rossa säger gjorde en sån som Widing en riktigt usel insats. Jag tycker även att man kan förvänta sig mer av t.ex Molin. Ikväll blev Molin kraftigt överglänst av både Ollas och Johansson, och jag tycker att de bör gå före Molin, som har visat alldeles för lite när han har spelat.
Jag tycker att Honken var bästa Brynässpelare, men flertalet - kanske framförallt Ollas - förtjänar också beröm. Kul att Ollas är tillbaka på allvar.
Brynäs kedjor tappade rytmen när Lavander fick matchstraff. Jag tycker nog att Tommy Jonsson borde ha låtit Alexander Lindgren göra ES-debut. Nu gick man ner på folk ganska tidigt och orkade inte riktigt distansen ut.
För övrigt humor på hög nivå när Modospelaren blev utvisad i slutet. Samuelsson pekade på reprisbilderna, som egentligen bara bekräftade att domarna hade gjort rätt. Å andra sidan vägrade ju Samuelsson erkänna sin kneeing på Nealy, så ingen är väl förvånad...
Det är som sagt i spel 5 mot fem som det brister. Som Rossa säger gjorde en sån som Widing en riktigt usel insats. Jag tycker även att man kan förvänta sig mer av t.ex Molin. Ikväll blev Molin kraftigt överglänst av både Ollas och Johansson, och jag tycker att de bör gå före Molin, som har visat alldeles för lite när han har spelat.
Jag tycker att Honken var bästa Brynässpelare, men flertalet - kanske framförallt Ollas - förtjänar också beröm. Kul att Ollas är tillbaka på allvar.
Redigerad kommentar
+ 2
Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
yngwie:Som Steen dum eller sköldpaddans Skröders?
Ni hade väl 456789 hakningar som ni kom undan med, hur många 5-3 hade ni sa då? Ner och mys med zebrorna och kolla prosatan på dom ordentligt.
+ 1
Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Peja: Det är så jävla dåligt framåt så ngt måste göras. Skapar ju ingenting 5 mot 5. Sen måste Widing vara den sämsta jäveln i elitserien hur fan kan få spela??????
Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Jajjen: Bäckis har väl inte skrivit på för Dynamo än? Tyvärr är ju Brynäs ledning angelägna om att följa den olagliga kartellens beslut, trots att det missgynnar den egna klubben. Det måste ifrågasättas på årsmötet.
+ 2
Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Tackar för en spännande match och vissa brynäsare zappa mfl. för trashtalket
+ 1
Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Zappaholic: Den stora skillnaden är att motståndarna i ett ev. slutspel har toppat sina lag med NHL-spelare. Brynäs kanske kan locka Grossman?
Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Zappaholic: Den överlägset största skillnaden mot för under "vinsttrenden" är att man numera inte gör mål i PP. Man vann massa jämna matcher pga bättre PP än motståndarna. I spel fem mot fem vinner Brynäs sällan matcherna.
Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Zappaholic:Hur i helv... kan man lalla runt i hörnen i spel 6-4??
Jävligt dåligt genomförd match efter slagsmålet.
Noll linjer i spelet och bara one man show i 40 min, sen Steen att INGEN tog en fajt och plocka bort han.
Widing - Mora nästa?
Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Två matcher i rad nu där motståndarna får matchen dit de vill...
Nyttigt med vila nu...
Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Zappaholic: svacka?!?!?! ni har torskat två matcher irad...vilken svacka...
Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
70 Rodrigues: Den kommer gå upp igen. Vi är i en svacka som vi kommer arbeta oss ur. Precis som förra året...
Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Lindström: Tror vi spelar en match nu då de andra lagen spelar två...lite vila behövs. Det syns
Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
För mycket alibi spel i Bif, ingen utmanar & går på mål utan viker ner i hörnen gång efter annan.
Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Domarna suger jättekuk, men det är inte dem som missar mål och är ineffektiva som aldrig för.
Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Smutsiga äckliga fuskande jävla främlingslegion, hatar dem, hatar iofs alla lag utom Brynäs.
Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Fan, den här matchen verkar inte gå att vinna,,,,,uppförsbacke heeeela tiden
Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Zappaholic: Då och då. Ett PP med Bäckström och Järnkrok är mål varje gång.
Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Lindström: Är inte alls förvånad, vi gör ju grymt lite mål, har vi gjort mer än 4 i någon match?
Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
maddog1970: nu ska vi inte belasta Honken...han har räddat oss under alla utvisningar...
+ 1
Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
maddog1970:Snarare att Bertil ska spela hockey å inte tuppa sig i alla lägen
« Föregående · 1528776 · Nästa »
Peja: Hans-Göran Karlssons uttalande i media måste ifrågasättas. "Det är bra för Brynäs på lång sikt att tacka nej till Nickas Bäckström". WTF!
Enl. media var han väl klar för ryssarna?