MODO - Brynäs IF 19/10
Lumber Jack:Det kanske hade låtit annorlundaom Brynäs hade vunnit.
Ni cykloper brukar ju tendra att gnälla hakan ur led efter en förlust...
foppa78: Med tanke på att Ulfie inte klagade på domarna under presskonferensen till skillnad från er flintnicke till tränare, trots att ni hade zebrorna med er, säger det mesta.
Huge: Så du tror inte att Bäckis varit oerhört viktig för Brynäs sprotsligt? Du tror inte att Gävle-publiken känner sig blåst på hockeyfesten? Kanske inte gett någon jättevinst att ta hit Bäckis men inte heller någon stor förlust. Man hade dock ökat sitt publiksnitt avsevärt.
Blir säsongen avblåst så kanske det hela slutar med att vi får leta osäkra kort i NHL istället. Med omotiverade spelare istället för en Bäckis som verkligen vill spela för Brynäs. Då kommer det bli jävligt mycket dyrare dessutom med risk för pannkaka.
Allt detta för att man är livrädd för att bryta ett avtal som inte finns.
McFire: ni har ju fröken Sundström, den största crybabien i hela Elitserien.
Kasta inte spjut i radhus, din cyklop.
Vilka jävla bäbisar :)
I deras ögon kan ärvningen ligga i gränslandet, så det är svårt att definitivt säga att den antingen strider eller inte strider mot HL:s beslut.
Sakfrågan gäller ifall Brynäs skulle tveka att värva Bäckis på korttid, enbart pga rädsla för att inte stöta sig med HL.
Jag tror inte att man hade varit rädd för att värva honom, om man verkligen hade tyckt att han varit så oerhört viktig för laget, ur alla synvinklar (ekonomiska och sportsliga).
Som svar till Peja, som tror att man inte värvar Bäckis enbart av rädsla för att bli betraktad som just svikare.
Huge: Helt plötsligt har man redan svikit HL. Kan nog hitta 20 inlägg där du hävdar att detta inte strider mot HL:s beslut och inte kan betraktas som felaktigt eller svek..
Är väl en smaksak vilka ben som borde passa bäst framför fröken Sundströms plats i båset...
Redigerad kommentar
Hånar motståndarna med hjälp av reklam | Internationellt | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Det går ut extra mkt över en spelare som Widing, som är väldigt entaktad sas, och behöver mackor för att komma till sin rätt.
Och när han då vill så mkt men inget funkar så ser hans agerande än mer irrationellt ut.
Håll dig till att kommentera folks näsor istället, det ligger mer på din intellektuella nivå...
bradberry:
Vad har hänt? Var är den frejdiga skridskoåkningen, aggressiviteten och framförallt viljan. Ett tecken på att allt inte står rätt till är ju att detta var en riktg Widingmatch i karaktären men han syntes inte... Trashtalk brukar vara hans signum. Nu gömmer han sig... I alla fall vad man kan se från sidan."
I det andra fallet avstår man förmodligen pga Bäckis dels blir dyr i drift och att som man säger: det är för vårt bästa, på lång sikt.
Bl.a trovärdigheten när man i framtiden ska komma överens om olika saker i HL. Oavsett vad man tycker om HL:s beslut så anser jag att man bör stå för sina åsikter, när man nu kommit överens om att inte ta in lockoutare på korttidskontrakt.
Kan inte se att "ja, men alla andra bryter ju mot överenskommelsen???", skulle vara nåt försvar för att vi också skulle göra det.
Huge: Oj här har vi en kappvändare utan dess like.. Så nu helt plötsligt kan Brynäs betraktas som svikare för att stödja dina argument om att det är ekonomin det handlar om?
HGK är rädd för Loob och grabbarna.
Huge: Men ledningen menar ju att Franson värvats på ett riktigt sätt. Det ifrågasättandet är ju nåt helt annat än att ifrågasätta varför Bäckström inte värvas. I det ena fallet gör man en regelrätt värvning, i det andra avstår man från att värva pga. ...vadå?
HG kan givetvis inte svara att det beror på överenskommelsen. Han kommer att hävda att det är för Brynäs bästa, på lång sikt. DET måste ifrågasättas och förklaras. Han behöver inte vänta till årsmötet med det.
Peja ifrågasätter ju ledningens beslut att inte värva Bäckis och anför som motiv att ledningen skulle vara rädda att bli betraktade som svikare iom att man då bryter överenskommelsen.
Men iom att vi redan, mer eller mindre, redan är betraktade som lite av svikare iom värvningen av Franson (även om den på papperet är moraliskt korrekt sas), så ser jag det som ett tecken på att man då heller inte skulle vara rädda att bryta överenskommelsen på allvar genom att ex värva Bäckis på korttidskontrakt, om man nu hade ansett att det hade gagnat Brynäs ur alla synvinklar.
Där har du sambandet mellan Fransonvärvningen och ifrågasättandet av ledningens beslut.
Oroväckande att Brynäs producerar så lite framåt. Vi har gjort mindre mål än Luleå vilket säger allt. 40% av alla mål gör vi med en man mer och klickar PP då vinner inte Brynäs. Och Thuresson... Bidrar han eller är han en belastning för Järnkrok/Lindholm? Han gör inte mycket vettigt med pucken, däremot är han stark man mot man.
Huge: Vad har Fransonvärvningen med att ifrågasätta ledningen att göra?
bradberry: Vad fan ska jag med pluspoäng till? Jag stör mig på vilken näsa jag vill..
Det är dock inte konstigt att den ser ut som den gör, han måste fått den inslagen mer än en gång.
HL måste ju ha betraktat värvningen av Franson som en aning moraliskt tveksam, även om man inte vill säga det eftersom det inte finns några "juridiska" felaktigheter i affären sas. Cody är en kontraktslös ickelockoutare som värvats för hela säsongen, helt Ok enligt ligans överenskommelse.
Därför tror jag heller inte att ledningen hade haft några moraliska problem med att värva Bäckis och bryta överenskommelsen på allvar sas, om det nu hade varit så oerhört skadligt och ofördelaktigt att avstå från den värvningen.
Sen finns det alltid personer på årsmötena som kommer med kritik, som det egentligen bara går att strunta i.
Upprörda fans som inte har nån insyn eller kunskap om det dom kritiserar är ju inte ovanligt direkt.
Är tämligen säker på att du och andra får en bra och förhoppningsvis godtagbar redogörelse för hur man tänkt i den här saken, om du/ni ställer er upp på årsmötet och ifrågasätter beslutet.
Redigerad kommentar
Franson ser obekväm ut i defensiven, särskilt när vi är under lite press runt vår kasse.
Verkar inte veta hur han ska använda sina kilon, står mest och duttar folk i ryggen med klubban. Beror förmodligen på ovanan med stor rink och rädsla att gå bort sig, vilket ha också gjort ett par gånger.
I övrigt mkt stabil med puck i uppspel och bra blick för spelet.
Kommer förmodligen igång ordentligt lagom till det är dags att åka hem igen.
Perfekt med en veckas uppehåll nu för batteriladdning.
Då har vi förmodligen Nordan tillbaka igen, han behövs.
Vad har hänt? Var är den frejdiga skridskoåkningen, aggressiviteten och framförallt viljan. Ett tecken på att allt inte står rätt till är ju att detta var en riktg Widingmatch i karaktären men han syntes inte... Trashtalk brukar vara hans signum. Nu gömmer han sig... I alla fall vad man kan se från sidan.
Icing-Ove: Hahaha.. Om ni hade lekt att ni utklassat oss så dåliga som vi va idag. Trots det vinner ni bara med 2-1.
Dessutom 2 st. 5 mot 3 lägen som ni sumpar
Som sagt jag imponeras av Steens enorma näsa! den får 5 av 5 helt klart
Ingen vidare match.
Honken är fantastisk, spelar sin livs hockey vill jag påstå. Plus även på Ollas.
I övrigt är väl det mest häpnadsväckande Steens enorma näsa
Förväntade mig lite trolleri från Steen idag, men såg mest gnäll och fokus på helt fel saker.
1-2 borta mot Modo där vi gör en dålig match är trots allt helt okej.
Redigerad kommentar
+
Matchen-...slutspelskarraktär...
Inställningen-...retade Steen till 8 min...
Granström-...hans typ av match
Ollas-...tillbaka på banan...!
Honken-...vår etta...
Fransson-...vår bäste back...
-
Calle-...sliten? Vila gör nu gott...
Widing-...Almtuna...?
Fråga: Är det inte märkligt hur ett RELATIVT klassiskt lag som Modo kan ha en sån okunnig publik...? Enögda?- Jo det är allmänt känt men det stoppar inte där...
Ps. Sen är man Sveriges sämsta matcharrangör. Att hylla ett dam-sm-guld i en halvtimma... Påminner om den 45 min långs hyllningen av "nästan Modospelaren" Hedberg ifjol...
Redigerad kommentar
Oj vad ni har kämpat på ikväll.
Är tårarna torkade? Finns det papper kvar att torka Granström i arslet med? :)
Jag är förväntade mig mer av Järnkrok och Cody
Jag är imponeran av Ollas och Honken
Jag är extremt besviken att vi inte tog matchen till förlängning i alla fall.
Dagens hjälte i det tysta var Lavander, störtskön !
Jag ber om ursäkt för min stavning
Redigerad kommentar
Angående Skröder då ska man gas för sig att han faktiskt är en riktig gris spelare. Han spelar hårt och riktigt jävla fult, snackar massa och det är ju inte direkt första gången han förstärker en situation. En äkta gris helt enkelt. Lite Per Ledin light fast han gör mer poäng.
Drf man älskar honom på sitt lag :-) (Än om filmningarna får han gärna lägga av med, gäller alla spelare)
Och typiskt nog avgörs det hela med ett "skitmål" efter att Honken räddat oss flera gånger i betydligt farligare lägen.
Järnkrok skulle haft ett par tvåor med sig, men domarna blundade tyvärr.
Är väl påverkade av allt filmsnack, dom är ju inte mer än människor.
Å andra sidan fick vi se en ny filmstjärna födas: Skröder.
Synd, jag gillar honom skarpt, är alltid juste samt ger och tar utan att gnälla.
Åhhhhh! Nu är dom här igen, dom dära modoiterna.
Känns bra att få hjälp av filmningar och domare?
Redigerad kommentar