Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Spelar inte en av bröderna Lindström i OIK?
Håller med den som startade tråden--man trodde väl aldrig att man skulle se en sådan råd i den här GB:en.
Jompe: Vad är det här för tråd? Spelar J-18 grabbarna mot Oskarshamn, när började vi prata om dom här på Hockeysnack?
Nyper mig i armen och inser allvaret i att vi faktiskt ska möta dom i kvalserien. Leder vi inte med två puckar efter första så kommer jag ha svårt att stå upp på grund av nervdarrande knän.
Är det bara hos mig det är problem med att skriva här numera? Bokstäver dyker upp och andra försvinner.
dax att vinna borta nu,vi har ju inte vunnit på bortais sen November tror jag(Luleå).......
www.barometern.se/article.php?args=819162,107;0;0;0
Nöjd och nöjd. Denna match är det upp till bevis att visa att det är vi som bestämmer och ska till elitserien. Allt under +3 i målskillnad skulle bara visa att det är tajt mellan oss = Vi ligger i samma klass. Här ska visas att vi faktiskt inte gör det...
Jag hoppas att Brynäs ligger på och gör så många mål de kan för nu när de fyra "topplagen" spelade oavgjort i första omgången så kan det mycket väl bli målskillnad som avgör i slutändan. Därför hoppas jag på att Rodrigues får rätt i sitt tips med 7-2 fast jag är lite mer blygsam och säger 5-1.
Harald Lückner som var expertkommentator sa att om lagen inte täpper till där kommer lagen bli överkörda av Brynäs o Malmö!!!
Bissett19: Förklaringen kan väl säkert vara den att lagen vilat väldigt länge. Det har gått nästan en månad sedan lagen spelade en tävlingsmatch. Visserligen har väl både Brynäs och Malmö vilat nästan lika länge (knappt en vecka mindre) så det borde ju ha märkts även där. Men det kanske det gjorde häromkvällen i Gavlerinken, eller hur såg det ut? Det lät väl på Flemings kommentar efter matchen att "det bara kan bli bättre", eller nåt sånt...
Skellefteå tror jag blir över i KS. Man krigade visserligen till sig poäng i Leksand, men det känns mer som bjudgodis från ett som redan nämnts passivt försvar hos LIF. Leksand har offensiven som nog kan ge både MIF och Brynäs en del huvudbry, men hur är det med backarna? Målvaktssidan borde nästan vara den vassaste i KS, frågan är väl bara hur bra hjälp Hedberg har av sitt försvar. Sedan kan man ju inte tappa huvet som han gjorde mot SAIK i slutet heller. Allra minst mot ett rappare elitseriemotstånd. Som sagt, försvaret är nyckeln till seger. För Brynäs vidkommande krävs väl också en rejäl skärpning på bortais. Med början i Oskarshamn..?
Nog kan det bli bättre. Jag tyckte alla sa att de skulle ge fler avslut för att få målchanser som senare kunde resultera i mål. Nog försökte man skjuta, men puckarna tog sig oftast inte längre en till uppoffrande Malmö spelare som sedan forserade pucken ut ur zon. När skotten kom på mål var de så ofarliga att nästan burväktaren själv blev chockad över hur lätt det kan vara att stå i mål. Avslut efterlyses till nästa omgång, avslut med lite mer för målvakten att jobba på.
Men ett skott på mål är en målchans, hur ofarlig skottet än är. Chris visade att det räcker med att slänga iväg ett lite högre skott mot mål för att målvakten ska bjuda på en liten tavla. I detta fall, som tur var, ett betydelsefullt 1-1 mål...
...avslut tillslut...
Silly season har börjat.
Rudan,Mårtensson,Danielsson är på väg att återförenas....Ledtråd: Det är inte i Brynäs....fan trot.
sylf: Såg också merparten utav SSK-FBK och den var riktigt spännande som tur va så vann Frölunda och FBK eftersom jag hade 100kr på bortasegrar (3,90 i odds)
SSK har en fruktansvärt kämpa glöd och FBK kom undan med blotta förskräckelsen. Hade dom inte varit så offensiva när FBK gjorde två snabba mål så hade nog SSK vunnit i kväll.
DIF-SSK skulle bli den mes ovissa eftersom SSK har haft hyfsat lätt för DIF i årets serie. Nä nu skall jag fördjupa mig i mitt andra intrese, ta mig en pilsner och slappna av ;-)
Laget:
Målvakter:
Johan Holmqvist (Antti Jokela)
Backpar:
Tommy Sjödin, Mikko Kuparinen
Marc-Andre Bergeron, Jesper Björck
Chris Phillips, Daniel Casselståhl
Kedjor:
Andreas Dackell, Micke Lind, Vesa Viitakoski
Henrik Malmström, Micke Wahlberg, Ove Molin
Jonas Soling, Tommi Miettinen, Björn Danielsson
Christian Sjögren, Petr Sachl, Ronald Petrovicky
Målvakt:
Timo Leinonen (Henrik Karlsson)
Backar:
Jonas Liwing, Daniel Ljungkvist
Emil Ekblad, Andreas Schultz
Magnus Eriksson, Fredrik Lovén
Tom Linder
Forwards:
Mads Hansen, Mattias Beck, Fredric Jaensson
Martin Romö, Alexander Johansson, Martin Thörnberg
Tobias Holm, Jimmy Lindström, Tomas Gustafsson
Rasmus Olheden, Fredrik Jonsson, Johan Markusson
Linus Bladström
Målvakter:
Johan Holmqvist -----> Timo Leinonen
(Antti Jokela) -----> (Henrik Karlsson)
Backpar:
Tommy Sjödin, Mikko Kuparinen -----> Jonas Liwing, Daniel Ljungkvist
Marc-Andre Bergeron, Jesper Björck -----> Emil Ekblad, Andreas Schultz
Chris Phillips, Daniel Casselståhl -----> Magnus Eriksson, Fredrik Lovén
Daniel Johansson -----> Tom Linder
Forwards:
Andreas Dackell, Micke Lind, Vesa Viitakoski
-----> Mads Hansen, Mattias Beck, Fredric Jaensson
Henrik Malmström, Micke Wahlberg, Ove Molin
-----> Martin Romö, Alexander Johansson, Martin Thörnberg
Jonas Soling, Tommi Miettinen, Björn Danielsson
-----> Tobias Holm, Jimmy Lindström, Tomas Gustafsson
Christian Sjögren, Petr Sachl, Ronald Petrovicky
-----> Rasmus Olheden, Fredrik Jonsson, Johan Markusson
(Extra: Linus Bladström IOK(
Mitt tips:
Oskarshamn - Brynäs 0-5
Håller med om att vi är bättre överallt utom här:
Daniel Johansson -----> Tom Linder
Vet inte vem Tom Linder är men om han har armar och gör fotspår i nysnö så är han välkommen som sjunde back istället för Nr 3 i mina ögon.
(säger en något bitter och luttrad Namntrac)
Tips inför morgondagen: Oskarshamn - Brynäs 2-4 efter ledning 4-1 inför sista.
Danielsson är en av de spelare som jag tror gör bäst i att lämna Brynäs. Han och ett gäng till. Ge plats för en hårdsatsning kanske?
Så jag är helt på det klara att det blir en stenhård match,men vi vinner till slut med 4-2!!!
IK Oskarshamn - Brynäs IF 1-5 (Malmström, Sachl, Wahlberg, Lind, Danielsson)
BIF BIF BIF...är dom bästa! ;D
Helt underbart väder synd att man får nöja sig med sketen Tv sändning
Såg att Brynäsmatchen gick på SportExpressen de va ju typiskt att de visar BIF när man ej har tid att se.Men de bör fixa det här utan mitt enorma stöd i soffan ;)
Håller med om att det hade varit kul att stå på Studenternas och se SAIK spöa Byn. Tyvärr så krockar dessa matcher med varandra så jag prioterar Brynäs. Dom lär nog visa bra mycket på sporten ändå i kväll
Så just nu om alternativen var SAIK SM-Guld emot att BIF åker ner så skulle jag ta det utan att blinka.
Vad tror ni om matchen imorrn???
Allt annat än en Brynässeger vore ju en fet skandal,läste Wennerholms krönika i Aftonbladet igår,han trodde Brynäs skulle vinna med en tre-fyra puckar,samtidigt som han trodde att Brynäs spelar i ES nästa år oxå!!!
Inget bra tecken då han nästan har fel om allt jämnt!!!