Inlägg: 1072238
Svarskommentarer
Sv: Schtaan AIK-Brynäs IF 9 Oktober 19.00
MickeB:
Spelar vi om SM i "Samma chans"...?
Hetast står eller skall lotten avgöra...?
Spelar vi om SM i "Samma chans"...?
Hetast står eller skall lotten avgöra...?
Sv: Schtaan AIK-Brynäs IF 9 Oktober 19.00
Qvarre: Så skulle det visa sig ikväll att Brynäs spelar bra, men förlorar och känslan är att man förlorade p.g.a. Lindbäck (vilket jag inte tror) så vet man det först i efterhand, men fram för allt, det skulle väl inte vara hela världen heller. Lindbäck har fått mera erfarenhet, som i förlängningen är viktigt, än ett resultat i en enskild match i oktober. Speciellt nu, när man skaffat sig fallhöjd i tabellen
Men en sak är säker, Markström, som fick spela 5-6 sista matcherna ifjol + 8 av matcherna i kvalserien samt 6 matcher hittills denna säsong, har fått chansen att visa vad han går för, att komma in i elitserietempot, m.m, och gjort det förbannat bra.
Lindbäck måste väl också få samma chans, eller hur? Enbart två matcher har han på sitt konto, i sin karriär hittills. Har hittills lidit lite av att inte riktigt ha anpassat sig till elitserietempot, men precis som Markström visar han tecken på att ha ett psyke av stål, att trots tunga starter i båda, samla ihop sig och gjort två bra matcher, helhetsmässigt. Så ännu har vi inte sett det bästa av Lindbäck, inte av Markström heller för den delen.
Under JVM lär Lindbäck få spela 5-6 matcher i rad. Jag är helt övertygad om att även Markström, under säsongen, kommer att få samma chans. Då jag tror tränartrion vill se hur de reagerar i en sådan situation.
I ett ev. slutspel så är väl Markström favorit att stå i dagsläget. Men jag hoppas och tror att Lindbäck kan utmana honom ända in i kaklet och att Brynäs har två vassa alternativ att ställa i kassen. I ett slutspel är det viktigt att målvakten får ett momentum på motståndaren, eftersom det är en matchserie. Lyckas inte den ene, så kanske den andra gör det istället, därför jäkligt bra om Brynäs kan få detta. Så vem som i praktiken kommer att få spela mest i ett slutspel, är nog bara skrivet i stjärnorna ännu så länge.