Inlägg: 1080946
Svarskommentarer
Sv: Matchtråd Brynäs IF - Luleå HF 25 oktober 2008
MickeB: Jag tycker att Vas tillförde nåt i början av serien när han proppade motståndare i varje byte. Men när han inte gör det är han tyvärr inte speciellt nyttig att ha i laget, då han varken är speciellt bra offensivt eller defensivt. Samtidigt blir ju Vas alltid bänkad först av alla forwards, oavsett om andra är lika dåliga, det lär knappast ha någon positivt inflytande på hans självförtroende.
Jag skulle gärna se att tränarna slutade ge livsfarlige puckkladdaren Molin, defensivspecialisten Hansen och allmänt dålige Hermansson speltid i powerplay. Man fattar ju direkt att laget inte kommer att göra mål när den kedjan kommer in i PP.
Då är det bättre att matcha Widings kedja samt Granströms kedja stenhårt i powerplay. Om de behöver avbelasta med en tredje formation kan väl Vas & co få chansen, de är knappast sämre än Molin & co. Vas är beredd att ta kampen framför motståndarkassen och om man spelar på ett primitivt sätt och matar in puckar där kan det kanske bli mål. Det kan det inte när Molin åker runt i cirklar och håller i pucken i 2 min.
Jag skulle gärna se att tränarna slutade ge livsfarlige puckkladdaren Molin, defensivspecialisten Hansen och allmänt dålige Hermansson speltid i powerplay. Man fattar ju direkt att laget inte kommer att göra mål när den kedjan kommer in i PP.
Då är det bättre att matcha Widings kedja samt Granströms kedja stenhårt i powerplay. Om de behöver avbelasta med en tredje formation kan väl Vas & co få chansen, de är knappast sämre än Molin & co. Vas är beredd att ta kampen framför motståndarkassen och om man spelar på ett primitivt sätt och matar in puckar där kan det kanske bli mål. Det kan det inte när Molin åker runt i cirklar och håller i pucken i 2 min.
Sv: Matchtråd Brynäs IF - Luleå HF 25 oktober 2008
MickeB: Vas har ju massa erfarenhet från stora rinkar, det borde väl vara betydligt lättare för honom att anpassa sig till det svenska spelet än Dimitrakos?
Huge: Brynäs värvade Dixon som förstacenter. En säsong(!) i anpassningstid är så orealistiskt att det blir löjligt. Brynäs dissade ju Moran för att få Dixon, eftersom han skulle passa in bättre på stor is och kunna anpassa sig lättare med tanke på åldern... Snacka om en felbedömning hittills.
Huge: Brynäs värvade Dixon som förstacenter. En säsong(!) i anpassningstid är så orealistiskt att det blir löjligt. Brynäs dissade ju Moran för att få Dixon, eftersom han skulle passa in bättre på stor is och kunna anpassa sig lättare med tanke på åldern... Snacka om en felbedömning hittills.
Sv: Matchtråd Brynäs IF - Luleå HF 25 oktober 2008
MickeB: Ja, generellt sett verkar många ha alldeles för lite tålamod med nya spelare överlag.
Många gånger kan det ta minst 1 säsong att anpassa sig fullt ut och det handlar inte enbart om det idrottsliga utan även om ex sociala saker.
Oavsett orsaker så är det bara att titta på en spelare som Sundström.
Med relativt höga krav på sig efter bra insatser i Björklöven så är det först nu hans utveckling börjat ta lite fart.
Vas har väl iofs lite ES-rutin från Malmötiden men behöver nog ändå mer tid på sig för att bli riktigt varm i kläderna.
Många gånger kan det ta minst 1 säsong att anpassa sig fullt ut och det handlar inte enbart om det idrottsliga utan även om ex sociala saker.
Oavsett orsaker så är det bara att titta på en spelare som Sundström.
Med relativt höga krav på sig efter bra insatser i Björklöven så är det först nu hans utveckling börjat ta lite fart.
Vas har väl iofs lite ES-rutin från Malmötiden men behöver nog ändå mer tid på sig för att bli riktigt varm i kläderna.
Ge han tid, dvs andra halvan av säsongen, men förmodligen en stor förbättring riktigt snart. Det är människor vi pratar om, vissa anpassar sig genast, andra tar längre tid på sig, Vas hör till de sistnämnda.