Inlägg: 1080960
Svarskommentarer
Sv: Matchtråd Brynäs IF - Luleå HF 25 oktober 2008
Peja: Du glömmer bort att Moran har en bättre omgivning kring sig, vilket kan vara helt avgörande för hur man själv lyckas.
Vilket MickeB också är inne på när det gäller Dixon.
Allt är inte så enkelt som att Dixon automatiskt borde börja producera på direkten bara för att han är tänkt som förstecenter.
Och när han inte omedelbart lever upp till dom (alltför?) höga förväntningarna, ja då har man gjort en felbedömning.
Sen håller jag med dig om att Vas isf borde ha lättare med anpassningen, eftersom han både har ES-rutin (iaf betydligt mer än Dixon) och dessutom har större vana med stor rink.
Vilket MickeB också är inne på när det gäller Dixon.
Allt är inte så enkelt som att Dixon automatiskt borde börja producera på direkten bara för att han är tänkt som förstecenter.
Och när han inte omedelbart lever upp till dom (alltför?) höga förväntningarna, ja då har man gjort en felbedömning.
Sen håller jag med dig om att Vas isf borde ha lättare med anpassningen, eftersom han både har ES-rutin (iaf betydligt mer än Dixon) och dessutom har större vana med stor rink.
Huge: Brynäs värvade Dixon som förstacenter. En säsong(!) i anpassningstid är så orealistiskt att det blir löjligt. Brynäs dissade ju Moran för att få Dixon, eftersom han skulle passa in bättre på stor is och kunna anpassa sig lättare med tanke på åldern... Snacka om en felbedömning hittills.