1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778961 inlägg · 7967 ämnen

Inlägg: 1125485

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Ingenting i spelet igår var positivt, ingenting. Trenden pekar rakt ned i kvalserien.
Offensiven och defensiven är båda som bortblåsta.
Spelarna såg igår helt uppgivna ut i sista perioden.

NCs snack om att han tycker att Brynäs gjorde en bra match och mest verkar gräma sig över missade målchanser var näst intill skrattretande, Jag skulle vilja se att han blev förbannad nån gång och gav laget den sågning som de förtjänar, det är inte läge att vara nöjd efter en förlust i dagsläget.
Förlusten igår var inte hedersam den var PINSAM.
Pinsamt var även slagsmålet på slutet, en Brynäsare fick dyngstryk och en gjorde sköldpaddan. Snacka om att vika ned sig!

Nu till lite optimism.
Brynäs med det lag som skämde ut sig igår kan spela bra hockey det har dom bevisat många gånger.
Spelchemat ser grymt bra ut med alla hemmamatcher.
Fler lag har stora problem, varken Rögle, Modo eller Dif presterar vanligtvis bättre än Brynäs och Brynäs har de bästa målvakterna.

Dagens pognos:
Kvalserien 30%
Ingenmansland: 50%
Slutspel: 20% !!!!

Slutsats: vi har fortfarande chans till slutspel så häng inte allt för mycket läpp.

Svarskommentarer

Sv: Frölunda-Brynäs 10 februari
Tycker för många snöar in på Cz:s kompetens. Lyckas han lotsa laget till en elfteplats har han gjort mer än vad som kan krävas med det spelarmaterial han har att jobba med. Blir vi tia ska han ha medalj.

Inte mycket som talar för att vi kan undvika kval. Det som kunnat rädda oss var om Markström släppte max 2 mål per match men han har helt klart en svacka lagom till avslutningen. Väl i kvalserien kan bara ett mirakel rädda oss. Till skillnad från tidigare brynäsupplagor i KS finns ingen spetskompetens som skiljer oss från dom allsvenska lagen.

Otroligt 1 är att ledningen trodde att laget skulle räcka i ES.
Otroligt 2 är att man lyckats skapa ingenting ur arenasatsningen.
Otroligt 3 är att man går ut och pratar om SM-guld inom 3-5 år samma säsong man har tidernas sämsta brynäslag med stor risk att åka ur.

SSK är ett gammalt hat- och skitlag men till min fasa upptäcker jag att vi har jävligt mycket gemensamt. Finns inga som sparkar tränare så ofta, finns aldrig några pengar, spelar- och ledarrekryteringarna är fullständigt ogenomtänkta, nyckfulla och usla, ledningen är totalt irrationell och säger ofta en sak men gör nåt helt annat. Tom. spelet på isen har vi kopierat; vi spelar mer defensivt och tråkigt än skithockeyns mästarlag SSK. För ett antal år sen presenterade SSK en "trestegsraket" där tredje året skulle innebära SM-guld. Tredje året åkte man istället ur ES.

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
{Tommy}: Vore tråkigt om du lämnade Tommy. Många som uppskattar dig härinne
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)