Inlägg: 1128377
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
mattiaskarlgren: Hur ska du ha det nu då?
Boarding eller armbågstackling?
Jag skulle snarare rubricera det som en charging.
Den ev armbågen kommer isf i ett läge när tacklingen är över sas.
En frånskjutande rörelse med vänster arm där armbågen möjligtvis kan ha nuddat eller mkt lätt träffat DiPenta nånstans.
Huvudkraften i tacklingen utlöses när Widings vänstra axel träffar en lätt nedhukad och ouppmärksam DiPenta.
Boarding eller armbågstackling?
Jag skulle snarare rubricera det som en charging.
Den ev armbågen kommer isf i ett läge när tacklingen är över sas.
En frånskjutande rörelse med vänster arm där armbågen möjligtvis kan ha nuddat eller mkt lätt träffat DiPenta nånstans.
Huvudkraften i tacklingen utlöses när Widings vänstra axel träffar en lätt nedhukad och ouppmärksam DiPenta.
Sv: A proposito de nada
mattiaskarlgren: håller med.. tycker helt klart att det är en armbågstackling.. sen är det frågan om han ska ha matchstraff för det? för antar att han inte får matchstraff när han ligger som en säl på isen?:P.. 2 + 2 max enligt min mening..
Widing ska ha två minuter för boarding.. Inget annat, för armbågstackling är det.