Inlägg: 1174808
Svarskommentarer
Sv: Operation Nordquist!
Peja: Det jag bygger min tes på är följande.
Brynäs klarade sig fint defensivt förra säsongen på grund av den taktik man hade, man tätade till och HELA laget hjälpte till. Detta kombinerat med två bra målvakter gjorde att man släppte in få mål.
Detta var på bekostnad av offensiven. Skall Brynäs ta ett steg till i utvecklingen så måste man lägga mer krut på offensiven och så har också gjorts. Man har köpt in Somevuori och Kahnberg och är på god väg att signa Nordan. En helt ny förstakedja om man så önskar.
Alla kommer ihåg hur det såg ut föra säsongen när CZ försökte sig på offensiva kedjor. Närmast kommer man ihåg WDW kedjan som lämnade våra backar ensamma. När man tappade puck i mittzonen så var man blottad bakåt. Vilket rednerade i många mål bakåt. Trots en storspelande Markan i målet.
Så ser man det som att man bara ersatt EN back och är nöjd med allt i övrigt så är givetvis jättenöjd med centertillskottet. Frågan kvarstår dock. Skaffar Sundlöv denna center för att Brynäs behöver en förstecenter eller skaffar han in Nordan för att han tillhör den berömda 82-kedjan? Hur många centrar av klass har funnits tillgängliga sedan föra säsongen? Nej det känns som att Sundlöv shoppar forwards på helt fel grunder och sådand brukar straffa sig. Vi var förskonade från långtidsskador på backar förra säsongen, blir vi det i år?
Brynäs klarade sig fint defensivt förra säsongen på grund av den taktik man hade, man tätade till och HELA laget hjälpte till. Detta kombinerat med två bra målvakter gjorde att man släppte in få mål.
Detta var på bekostnad av offensiven. Skall Brynäs ta ett steg till i utvecklingen så måste man lägga mer krut på offensiven och så har också gjorts. Man har köpt in Somevuori och Kahnberg och är på god väg att signa Nordan. En helt ny förstakedja om man så önskar.
Alla kommer ihåg hur det såg ut föra säsongen när CZ försökte sig på offensiva kedjor. Närmast kommer man ihåg WDW kedjan som lämnade våra backar ensamma. När man tappade puck i mittzonen så var man blottad bakåt. Vilket rednerade i många mål bakåt. Trots en storspelande Markan i målet.
Så ser man det som att man bara ersatt EN back och är nöjd med allt i övrigt så är givetvis jättenöjd med centertillskottet. Frågan kvarstår dock. Skaffar Sundlöv denna center för att Brynäs behöver en förstecenter eller skaffar han in Nordan för att han tillhör den berömda 82-kedjan? Hur många centrar av klass har funnits tillgängliga sedan föra säsongen? Nej det känns som att Sundlöv shoppar forwards på helt fel grunder och sådand brukar straffa sig. Vi var förskonade från långtidsskador på backar förra säsongen, blir vi det i år?
Sv: Operation Nordquist!
Ab har alltid haft nåt emot Brynäs... när SSK gjorde nåt liknande för ett par säsonger sen, så hette det inte tiggarbrev.... utan att man "tar hjälp av sina sponsorer"... medans Brynäs ska framstå som tiggare... inte många friska hjärnceller i Sthlm :o)
Jag tror att den allmänna haussen kring Brynäs unga spelare beror på att man har fått fram flera fantastiska spelare de senaste åren, som Bäckström och Markström.