Inlägg: 1209291
Sv: A proposito de nada
Är det någon som minns hur dåliga Brynäs var när Esko Nokelainen fick sparken? Vi är väl inte så där jättemånga poäng bättre den här säsongen, eller? Någon som minns?
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Anders Berg:
Efter 10 poäng på 16 matcher sen fick Esko kicken
Efter 10 poäng på 16 matcher sen fick Esko kicken
Leksand 3-2
Linköping 5-2
Djurgården 0-1
Frölunda 1-2
Luleå 2-3
Modo 0-5
Färjestad 2-4
Södertälje 3-6
Malmö 4-5
Timrå 3-4
HV 71 0-7
Leksand 2-1
Linköping 3-5
Djurgården 1-7
Frölunda 0-2
Luleå 1-4
Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Nej, men det är väl just förändringar som man är ute efter.
Att något händer, att det sker någonting, sen vad det är som skall till är ju en annan sak. Tränarbyte är ju det lättaste sättet att visa att klubben inte är nöjd med vad som presteras, sen om det blir bättre är en annan femma. Men det är ju ändå spelarna som skall göra det, en serie på 55 matcher ljuger inte.
Att något händer, att det sker någonting, sen vad det är som skall till är ju en annan sak. Tränarbyte är ju det lättaste sättet att visa att klubben inte är nöjd med vad som presteras, sen om det blir bättre är en annan femma. Men det är ju ändå spelarna som skall göra det, en serie på 55 matcher ljuger inte.
Sv: A proposito de nada
Brynäs är för övrigt i en svår sits - de lovar guld (inom 2-4 år) och gröna skogar - men de har inte ekonomi för det. Laget spelar som skit, folk struntar i att gå på matcherna och ekonomin blir därför ännu sämre.
Ja, de har det inte lätt, Brynäs IF.
Ja, de har det inte lätt, Brynäs IF.