Inlägg: 1222523
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
tompap71: Lite av min poäng är att konversationen försiggår på ett "skitkastarforum", som jag ser det. Dvs ett supporterforum där det allmänna språkbruket och uppträdandet gentemot varandra och utomstående brukar vara bedrövligt. I ljuset av detta anser jag att Goren är ursäktad då han tar seden dit han kommer, sas.
Jämför med ex Facebook, där Rundblad fått utstå en massa skit från fega kräk som aldrig i livet skulle våga säga det man sagt face to face med sina "offer". Och då anses väl ändå Facebook vara en seriös kultursajt jämfört med den sajt som FBK-tönten vistas på.
Jag är övertygad om att Goren uppfattat att han svarat på en obskyr liten skitsajt och att han hade uppträtt på ett helt annat sätt om frågorna ex hade ställts på Färjestad officiella hemsideforum.
Ibland måste även professionella spelare få göra övertramp när sinnet rinner över.
Supportertönten börjar ju direkt att kasta skit efter att han fått svar på sin första fråga.
Gorens svar är dessutom inte så speciellt oförskämt då "Fuck yourself" inte alls har den bokstavliga betydelse som vi svenskar tror. Betyder väl nåt i stil med just "dra åt helvete" (om vi nu ska diskutera semantik och översättningar...)
Nog om detta och jag drar ett streck i debatten... ;-)
Jämför med ex Facebook, där Rundblad fått utstå en massa skit från fega kräk som aldrig i livet skulle våga säga det man sagt face to face med sina "offer". Och då anses väl ändå Facebook vara en seriös kultursajt jämfört med den sajt som FBK-tönten vistas på.
Jag är övertygad om att Goren uppfattat att han svarat på en obskyr liten skitsajt och att han hade uppträtt på ett helt annat sätt om frågorna ex hade ställts på Färjestad officiella hemsideforum.
Ibland måste även professionella spelare få göra övertramp när sinnet rinner över.
Supportertönten börjar ju direkt att kasta skit efter att han fått svar på sin första fråga.
Gorens svar är dessutom inte så speciellt oförskämt då "Fuck yourself" inte alls har den bokstavliga betydelse som vi svenskar tror. Betyder väl nåt i stil med just "dra åt helvete" (om vi nu ska diskutera semantik och översättningar...)
Nog om detta och jag drar ett streck i debatten... ;-)
Med det sagt skulle jag mer än gärna kunna tänka mig att betala en slant för att få se ett möte på isen mellan "Basse" och Gurra, Lindström eller någon annan av hans belackare. :)
Redigerad kommentar