Inlägg: 1227447
Svarskommentarer
Sv: 4.228
Jajjen: På just Södertäljematchen kan den skrala publiksiffran till viss del bero på att många inte har så mycket pengar till övers den 14:e januari, efter jul osv. Dessutom mötte vi ett lag som inte direkt är kända för att dra folk.
Men jag håller med om att 4228 är alledeles för lite ändå! Sedan är det ju alla andra matcher med dålig publiksiffra. Något är ju helt klart tokigt, tror det handlar mycket om den onda cirkeln det har blivit, folk tycker inte det är roligt att gå när det är lite folk så att säga och stannar hemma. Sedan är ju biljetterna väldigt dyra också..
Ett snitt på 6000 borde ändå en stad som Gävle lyckas mäkta med tycker man..
Men jag håller med om att 4228 är alledeles för lite ändå! Sedan är det ju alla andra matcher med dålig publiksiffra. Något är ju helt klart tokigt, tror det handlar mycket om den onda cirkeln det har blivit, folk tycker inte det är roligt att gå när det är lite folk så att säga och stannar hemma. Sedan är ju biljetterna väldigt dyra också..
Ett snitt på 6000 borde ändå en stad som Gävle lyckas mäkta med tycker man..
Sv: 4.228
Jajjen: Det känns som att mycket i LA är en ond spiral. De är dåligt med folk på matcherna, då stannar fler hemma eftersom de inte tycker att det är lika roligt att gå på hockey om det är lite folk. Samma sak med stämningen. I klacken står det en hel del folk som bara står där och "barn". Därför drar sig andra från att ställa sig där osv. Lika med sittplats, ingen vågar ju säga ett ljud eftersom alla andra är tysta som möss. Trenden måste brytas.
Efter säsongens bästa insats dyker det upp 4.228 stackare för att se Brynäs hemma. En siffra som bara går att jämföra med SSK:s hemmamatcher. I Läkerolen igår sprang jag på grannar, jobbarpolare och gamla klasskompisar från stockholmstrakten. Nån påstod att han hade hört nån med gävledialekt på läktaren men vi drog slutsatsen att han tagit fel och att det var en brynäsare från Närke.
Att flytta föreningen från Gävle kan bli svårt men vi måste i alla fall börja lobba för att alla Brynäs hemmamatcher spelas i Globen. Där kan Brynäs få det stöd dom förtjänar.