Inlägg: 1227476
Svarskommentarer
Sv: 4.228
Tom-2: Har nog mkt med gamla traditioner att göra, sen Brynäs glansdagar. Då behövde man inte geista på laget eftersom dom var överlägsna i Sverige. Sånt där tror jag är svårare än många tror att bli av med, även om man tycker att den yngre generationen inte borde påverkas av gamla synder, sas.
Men traditionens makt är stor och det har alltid känts som att det inte är fint utan lite töntigt att heja på sitt lag i Gävle.
Gävlelasse tror att orsaken ligger i att Brynäs tar publiken för givna.
Jag tror precis tvärtom: det är Gävlepubliken som tar Brynäs för givna.
Och sånt kan kosta om man inte ser upp.
En vacker dag står man där utan ES-lag och då är det så dags att sakna kon när båset är tomt...
Men traditionens makt är stor och det har alltid känts som att det inte är fint utan lite töntigt att heja på sitt lag i Gävle.
Gävlelasse tror att orsaken ligger i att Brynäs tar publiken för givna.
Jag tror precis tvärtom: det är Gävlepubliken som tar Brynäs för givna.
Och sånt kan kosta om man inte ser upp.
En vacker dag står man där utan ES-lag och då är det så dags att sakna kon när båset är tomt...