Inlägg: 1245631
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Horace76c: Tycker att den enda rätta stallordern isf är att försöka vinna kvällens match. Tror att laget känner sig så pass säkra och har det självförtroende som gör att man tar vilket lag som man än ställs mot i kvarten.
Vi vet ju ändå inte hur dom andra lagen tänker så det är bara att agera utifrån det vi själva kan påverka, nämligen att försöka hålla ångan uppe och smida medans järnet är varmt, sas.
Regelmässigt går det väl aldrig att bevisa en läggmatch, om det inte är väldig uppenbart att man försökt förlora med avsikt.
Och inte ens då är det lätt att bevisa "fusket".
Återstår att acceptera omgivningens moraliska dom och leva med densamma...
Vi vet ju ändå inte hur dom andra lagen tänker så det är bara att agera utifrån det vi själva kan påverka, nämligen att försöka hålla ångan uppe och smida medans järnet är varmt, sas.
Regelmässigt går det väl aldrig att bevisa en läggmatch, om det inte är väldig uppenbart att man försökt förlora med avsikt.
Och inte ens då är det lätt att bevisa "fusket".
Återstår att acceptera omgivningens moraliska dom och leva med densamma...
En tanke som for igenom huvudet efter några mindre nyttiga vätskepåfyllningar..... finns det nåt i regelboken som förbjuder "stallorder"???
Moraliskt är det ju naturligvis inte är snyggt att förlora medvetet, men regelmässigt??