Inlägg: 1253973
Sv: Nästa säsongs lag
JanT: Egentligen visar det inte hela bilden att ens titta på 1:a assist vs 2:a assist. I verkligheten kan det ju vara andrapassen som är den öppnande, beror helt på spelsituationen.
Svarskommentarer
Sv: Nästa säsongs lag
Hence: "Egentligen visar det inte hela bilden att ens titta på 1:a assist vs 2:a assist. I verkligheten kan det ju vara andrapassen som är den öppnande, beror helt på spelsituationen."
Helt rätt.
Du kan dessutom utveckla det resonemanget till att gälla ex PP.
Det är inte alltid den som målar eller står för assisterna som bör ha cred.
Nån annan kan med sitt spel ha stått för en minst lika avgörande insats.
Sånt här ser både spelare och tränare men vi läktarcoacher stirrar oss ofta blinda på det flashiga. Det är det skiljer dig och mig från en plats på just läktaren och en plats i båset. ;-)
Sv: Nästa säsongs lag
Hence: Absolut , men som mest i lauritz fall där han fått pucken på sig innan någon slutligen passat fram den till givande mål..
Fy fan va trött jag är på den lilla dvärgen..
Fy fan va trött jag är på den lilla dvärgen..