Inlägg: 1255476
Svarskommentarer
Sv: Nästa säsongs lag
Ja, det är som jag fruktade. Modig kommer vara förstamålis i Brynäs nästa säsong. Nu är Pecka vårat hopp, han har sett potential och nu får han bevisa att han hade rätt.
Läck, Markan, kanske Lindbäck, kanske till och med Ericsson går till NHL?? Vi får ju cashkulor.. Varför kan inte Sundlöv satsa på en lite dyrare målvakt i så fall. Vart planerar han lägga pengarna?
Backsidan verkar det inte vara några större planer på gång, inte heller forwardssidan. Han kanske ska värva några fler scouter till värvningsgruppen eller kanske köpa snyggare gardiner till konferensrummen i Läkerol Arena?
Elitseriens bästa målvakt lämnar oss och även vår duktiga andremålis. Vi får betalt men han ersätter med en average ES-målvakt och tänker backa up honom med en utvecklingsbar, orutinerad målvakt.
IN PECKA WE TRUST!!!!!
Som det känns nu blir vi rejält mycket sämre på målvaktssidan och lite sämre på backsidan. Forwardssidan serväl ungefär likdan ut som förra säsongen. MEN, än kan det hända mycket. Jag väntar med stor nyfikenhet på vad man ersätter Hietanen med. Dackell, Dixon? Kommer det in nytt eller blir de kvar?
Sedan är det klart att vissa unga spelare kanske utevcklas ett steg, men bara kanske.. Det finns inga garantier för det! Det blir ett Om, om, om, om, om lag nästa säsong också.
Läck, Markan, kanske Lindbäck, kanske till och med Ericsson går till NHL?? Vi får ju cashkulor.. Varför kan inte Sundlöv satsa på en lite dyrare målvakt i så fall. Vart planerar han lägga pengarna?
Backsidan verkar det inte vara några större planer på gång, inte heller forwardssidan. Han kanske ska värva några fler scouter till värvningsgruppen eller kanske köpa snyggare gardiner till konferensrummen i Läkerol Arena?
Elitseriens bästa målvakt lämnar oss och även vår duktiga andremålis. Vi får betalt men han ersätter med en average ES-målvakt och tänker backa up honom med en utvecklingsbar, orutinerad målvakt.
IN PECKA WE TRUST!!!!!
Som det känns nu blir vi rejält mycket sämre på målvaktssidan och lite sämre på backsidan. Forwardssidan serväl ungefär likdan ut som förra säsongen. MEN, än kan det hända mycket. Jag väntar med stor nyfikenhet på vad man ersätter Hietanen med. Dackell, Dixon? Kommer det in nytt eller blir de kvar?
Sedan är det klart att vissa unga spelare kanske utevcklas ett steg, men bara kanske.. Det finns inga garantier för det! Det blir ett Om, om, om, om, om lag nästa säsong också.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Men vem vet, vissa väljer ju vägen via AHL också. Rödin kanske föredrar den vägen?