Inlägg: 1255765
Svarskommentarer
Sv: Nästa säsongs lag
sylf: "Inom Brynäs finns alltid nåt att skylla på, det är ALDRIG klubbens fel."
Och hos andra finns inget att skylla på, det är ALLTID klubbens fel....
Sv: Nästa säsongs lag
sylf: Ja jag är rätt säker på att andra lag som Linköping, HV, Färjestad har det lättare.
Jag tror vi Timrå, Södertälje och Luleå sitter i liknande sits. Skellefteå och Modo verkar trots att det är små orter kunna krama ur hur mycket som helst ur sina sponsorer. Gävles problem är att det historiskt finns för många stora företag som inte säljer mer utomlands bara för att man trycker in 3 mille för annonsering hos Brynäs. Har man däremot mindre företag med lokalanknytning eller rena familjeföretag så är det rätt givet att det är lättare att få dom att ge ett bidrag än en större koncern.
Ekonomin är ett problem och något att skylla på i allre högsta grad, det tycker jag säger sig självt. Klubbens fel är det svårt att mäta eftersom man arbetar med sämre medel än sina konkurrenter. Men om vi tittar på spelarbudget kontra placering så gör man det förjävla bra.
Jag tror vi Timrå, Södertälje och Luleå sitter i liknande sits. Skellefteå och Modo verkar trots att det är små orter kunna krama ur hur mycket som helst ur sina sponsorer. Gävles problem är att det historiskt finns för många stora företag som inte säljer mer utomlands bara för att man trycker in 3 mille för annonsering hos Brynäs. Har man däremot mindre företag med lokalanknytning eller rena familjeföretag så är det rätt givet att det är lättare att få dom att ge ett bidrag än en större koncern.
Ekonomin är ett problem och något att skylla på i allre högsta grad, det tycker jag säger sig självt. Klubbens fel är det svårt att mäta eftersom man arbetar med sämre medel än sina konkurrenter. Men om vi tittar på spelarbudget kontra placering så gör man det förjävla bra.
Redigerad kommentar
Skulle situationen vara bättre på alla andra ES orter, storstäderna undantagna?
Ekonomin är ett problem, men nåt att skylla på, nja.
Inom Brynäs finns alltid nåt att skylla på, det är ALDRIG klubbens fel.