1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778917 inlägg · 7967 ämnen

Inlägg: 1260666

Sv: Slutspel 2010

Tväst: Förstärker framåt jul? Då brukar det heta att marknaden är död osv.

Nej det är nånting bakom denna besparing, någonting som man tycker Brynäs borde vara väldigt raka och informera om. Det är ju fortfarande en förening där man skulle kunna tycka att det finns en kommunikation mellan styrelse och medlemmar.

Varför göra en "besparing" och räkna med att kunna förstärka vid behov när det är så viktigt att spika laget så snabbt som möjligt för att förstärka vid jul? Tycker du inte att det resonemanget talar emot sig själv?

Har man inte större ambitioner i föreningen än att "överleva" och om så är fallet, varför inte då satsa på egna produkter i en större omfattning. Verkligen gå ut med att "vi tar en ny kurs och räknar med att det kommer att bli ett väldigt tufft år". Istället för att ha en stor övertro på laget inför säsongen och på så sätt försöka rättfärdiga sina brister när det gäller att skapa förutsättningar att driva föreningen framåt i det avseende som räknas mest, A-laget.

Hur många medlemmar skulle Brynäs IF ha om man inte hade ett väldigt pouplrt A-lag. Detta är stommen och "mjölkkon" i hela rörelsen. Det är det som skall locka folk till Läkerolen för att dra in ekonomiska medel och öka förutsättningarna att driva föreningen framåt.

Jag väntar fortfarande på att man UTNYTTJAR den förutsättning man satsade på iom Arenan Att bygga en Arena för att öka publikintäkterna så lite att man inte ens täcker kostnaderna är beklämmande.

Jag väntar fortfarande att Brynäs dyra och för stora marknadsavdelning fixar in en ny huvudsponsor. Det känns mest som att den delen av Brynäs knappt betalar sig själv i dagsläget.




Svarskommentarer

Sv: Slutspel 2010
GävleLasse:
Nåja, trots "död marknad före jul" så lyckades man ju hitta Kokko o Kudroc, så nåt går det ju alltid att få tag på om det bara kan finansieras.

Brynäs har en klart lägre budget än de här 4-5 lag som befinner sig framför oss varje år. Så länge det är på det viset så får det ju trollas lite här o där om vi skall hänga med o helst närma oss på sikt.
Verkligen ingen enkel uppgift.

Det har berörts flera gånger här på forumet att Gävleregionen har för få stora företag i förhållande till hur många lag som verkar på elitnivå, bandy o fotboll t.ex.
Är det nån som vet hur mycket Gevalia pyttsade in varje år? Skulle ju va intressant att höra om det fanns nån ny huvudsponsor på gång, men det är väl sånt man inte avslöjar förrän det är klart.

Varför fylls inte Läkerolen med alternativa arrangemang?
Säkert ingen lätt uppgift det heller, det råder ju ingen brist på stora lokaler runt om i landet som kan ta emot konserter o andra evenemang.

Nej det enklaste sättet att höja inkomsterna för oss på supporternivå måste ju vara att gå på matcherna, ta med oss kompisar o tala väl om upplevelsen att faktiskt se matcher live.
Men inte ens det klarar vi ju, föreslår man nåt dylikt blir det ett herrans liv om att "då får man ju ljuga, matcherna är så tråkiga m.m."
Verkligheten är ju att vissa matcher är väldigt underhållande medan andra inte är det. Behövs ju inga högskolestudier för att räkna ut det väl?

"Besparing/ satsa till jul, resonemanget talar mot sig själv"

Jag tycker inte det, om vi nu satsar på den truppen vi har o verkligen ger juniorerna en ärlig chans i början på hösten så är ju det en besparning om det håller.
Visar det sig att det är för tunt i nån lagdel så finns det pengar att förstärka med.
En vansklig chansning?
Ja kanske, men med de ekonomiska förutsättningar vi startar säsongen med så kan vi inte kosta på oss både hängslen o livrem.

Sv: Slutspel 2010
GävleLasse: Tror inte man sparar eller dylikt. Den här truppen är den dyraste nånsin. Rödin, Calle mfl spelar inte längre för kaffepengar.

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Fan jag skulle ju inte skriva mer, men jag ber om ursäkt om du tog det på allra sämsta (AI sätt), Min avsikt var inte att vara jävlig mot någon. Det var ärliga frågor utifrån din attityd gentemot spelreklam. Jag blev ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)