1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778917 inlägg · 7967 ämnen

Inlägg: 1260738

Sv: Slutspel 2010
GävleLasse:
Nåja, trots "död marknad före jul" så lyckades man ju hitta Kokko o Kudroc, så nåt går det ju alltid att få tag på om det bara kan finansieras.

Brynäs har en klart lägre budget än de här 4-5 lag som befinner sig framför oss varje år. Så länge det är på det viset så får det ju trollas lite här o där om vi skall hänga med o helst närma oss på sikt.
Verkligen ingen enkel uppgift.

Det har berörts flera gånger här på forumet att Gävleregionen har för få stora företag i förhållande till hur många lag som verkar på elitnivå, bandy o fotboll t.ex.
Är det nån som vet hur mycket Gevalia pyttsade in varje år? Skulle ju va intressant att höra om det fanns nån ny huvudsponsor på gång, men det är väl sånt man inte avslöjar förrän det är klart.

Varför fylls inte Läkerolen med alternativa arrangemang?
Säkert ingen lätt uppgift det heller, det råder ju ingen brist på stora lokaler runt om i landet som kan ta emot konserter o andra evenemang.

Nej det enklaste sättet att höja inkomsterna för oss på supporternivå måste ju vara att gå på matcherna, ta med oss kompisar o tala väl om upplevelsen att faktiskt se matcher live.
Men inte ens det klarar vi ju, föreslår man nåt dylikt blir det ett herrans liv om att "då får man ju ljuga, matcherna är så tråkiga m.m."
Verkligheten är ju att vissa matcher är väldigt underhållande medan andra inte är det. Behövs ju inga högskolestudier för att räkna ut det väl?

"Besparing/ satsa till jul, resonemanget talar mot sig själv"

Jag tycker inte det, om vi nu satsar på den truppen vi har o verkligen ger juniorerna en ärlig chans i början på hösten så är ju det en besparning om det håller.
Visar det sig att det är för tunt i nån lagdel så finns det pengar att förstärka med.
En vansklig chansning?
Ja kanske, men med de ekonomiska förutsättningar vi startar säsongen med så kan vi inte kosta på oss både hängslen o livrem.

Svarskommentarer

Sv: Slutspel 2010

Tväst:Om nu publikunderlaget är magert och samtidigt även dåligt sponsorunderlag så kan man ju undra över beslutet att ens bygga en Arena. Man har ju inte ens gjort vettiga kalkyler för energiåtgången. Slarv, okunskap eller cipramilsmakande kalkyler?

Det finns en del exempel på lag i sverige som har liknande och till och med svårare förhållanden än Brynäs IF som lyckats vända den nedåtgårnde trenden.

Jag tycker att det är väldigt intressant att man hela tiden gör de stora besparingarna på A-laget istället för att minska ner på organisationen. De har en lika stor organisation som de 4 stora utan att de är i närheten av dem rent omsättningsmässigt. Så istället för att minska/effektivisera organisationen så urholkar de klubbmärket och den produkt de skall sälja genom att göra besparingar där. Detta rimmar väldigt dåligt med de målsättningar de går ut med till medlemmar, tilltänkt publik och sponsorer, nuvarande och tilltänkta.

Det håller inte att devalvera klubbmärket genom att urholka produkten. Skall man ha en bred organisation så MÅSTE denna göra sig nyttig och föra klubben framåt. Inte trampa på samma ställe och bli ifrånåkta av klubbar som satsar framåt.


Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Fan jag skulle ju inte skriva mer, men jag ber om ursäkt om du tog det på allra sämsta (AI sätt), Min avsikt var inte att vara jävlig mot någon. Det var ärliga frågor utifrån din attityd gentemot spelreklam. Jag blev ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)