Inlägg: 1265661
Svarskommentarer
Tväst:"Är det OK att hoppas på det bästa... se fram emot juniorernas nästa steg... kanske t.o.m. nån av målvakterna lyckas... hoppas att nån av d övriga tar ett steg ytterligare?"
Visst är det OK att hoppas, allt annat är otänkbart. Gör man inte det så är man helt enkelt inte en sann Brynäsare.
MEN! Varför skall det vara så år efter år istället för att hoppas att det går " bra" i den bemärkelsen att man slipper kvalserien än att det "går bra" i bemärkelsen att man går till semi. Visst det är ingen omöjlighet att man gör det den här säsongen men det är ingen hemlighet att Brynäs HAR en svagare trupp den här säsongen jämfört med förra.
Vi har bytt ut en av våra bästa backar i Hietanen. Hur lång tid tar det för "Chippendale" att aklimatisera sig? Hur många av de unga talangerna tar ett steg framåt den här säsongen? Det är för många faktorer som är osäkra helt enkelt.
Men givetvis hoppas man att det ska gå bra, skitbra till och med.
Att hoppas och tro hjälper ju inte om vi skulle trilla ur, eller gör det det?
Sen att: "se fram emot juniorernas nästa steg" jo de var just det, ska några sk "bärande etablerade" spelare få ännu mera istid då tänkte du?
NC visade ju förra året i ca 25 omgångar att det viktigaste är vad det står på ryggen INTE vad du presterar för dagen.
"jag bara undrar vad Sundlöv skall göra istället när det lockas med pengar överallt."
Ja hur kan tex Dif locka en sån som Bombom till laget tror du?
Ne upp i ringarna nu kära värvningsgruppen, eller är det viktigare att hänga på golfen nu kanske.
Naturligtvis har du helt rätt i ditt senaste inlägg...
jag bara undrar vad Sundlöv skall göra istället när det lockas med pengar överallt.
Det är så mycket jag skulle vilja fråga de storkäftade gaphalsarna... men jag orkar inte.
Är det OK att hoppas på det bästa... se fram emot juniorernas nästa steg... kanske t.o.m. nån av målvakterna lyckas... hoppas att nån av d övriga tar ett steg ytterligare?