Inlägg: 1287409
Svarskommentarer
Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Huge: Ändå har ju just detta varit ett vanligt argument härinne. Man har varit väldigt nöjd när man lyckats ta en pinne borta mot "battre" lag.
Men jag tycker att Brynäs tenderar att backa hem på tok för tidigt. Gör de en jätebra första period så vet man att det kommer att bli en total förändring av matchbilden de följande 40 minuterna. Man bjuder ofta in motståndarna i matchen igen. Om det sedan är eget slarv eller bra spel från moståndrarna är totalt oväsentligt. Summan är ju fortfarande densamma. En mycket tajtare match än vad man skulle tycka vara nödvändigt.
Men jag tycker att Brynäs tenderar att backa hem på tok för tidigt. Gör de en jätebra första period så vet man att det kommer att bli en total förändring av matchbilden de följande 40 minuterna. Man bjuder ofta in motståndarna i matchen igen. Om det sedan är eget slarv eller bra spel från moståndrarna är totalt oväsentligt. Summan är ju fortfarande densamma. En mycket tajtare match än vad man skulle tycka vara nödvändigt.
Det finns inget lag som bara kliver in och kör över lag som ex AIK eller SSK.
Jag menar att det är betydligt mindre skillnad mellan ex lag som AIK och HV än vad många vill få det till.