Inlägg: 1288491
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Svartgulröd: Järnkrok, Rödin, Silfverberg, KAhnberg, Granström, Somervuori borde prioriteras i PP.. Sen vilka som fyller ut resten är hipp som happ..
"Däremot så tycker jag inte att N.C har varit speciellt framgångsrik när det gäller uttagningarna till toppningar, där lämnar han mycket att önska."
Det är ju där framförallt som det märks tydligast att han har sina favoriter
"Däremot så tycker jag inte att N.C har varit speciellt framgångsrik när det gäller uttagningarna till toppningar, där lämnar han mycket att önska."
Det är ju där framförallt som det märks tydligast att han har sina favoriter
Sv: A proposito de nada
Svartgulröd: Jag tycker att PP-triangeln med Jonsson bakom Dackell och Lauritzen blir lite väl förutsägbar, eftersom alla vet att den går ut på att få Jonsson i skottposition. Det hade varit mycket bättre om någon annan i triangeln också hade varit en kapabel skytt. Till exempel med Silfverberg på Dackells plats eller Ekholm på Lauritzens. Missförstå mig inte, jag tycker att de är bra individuellt, men att fel spelare spelar tillsammans.
Att #16 inte är bästa valet i PP håller jag med om men samtidigt så är det ju knappast hans lina som haft de stora problemen med att etablera ett positionsspel utan det är Nordan, Dackell Somervuori mfl.
Frågan är om det är värt att röra om för mycket i formationerna när det skall spelas PP. Man riskerar att få vissa spelare väldigt trötta så att samtliga formationer blir lidande. Därför är det ett nödvändigt ont att försöka bibehålla formationerna någorlunda.
Däremot så tycker jag inte att N.C har varit speciellt framgångsrik när det gäller uttagningarna till toppningar, där lämnar han mycket att önska.