Inlägg: 1316639
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
GävleLasse: Nedan har du tabellen utan straffar.
Luleå ..... 52 +15
Färjestad. 47 +9
Skellefteå 46 +18
HV 71...... 42 +8
Brynäs..... 38 -4
Linköping. 37 +12
AIK.......... 36 +1
Timrå....... 36 -10
----------------------
Djurgården 34 -10
MODO...... 32 +-0
----------------------
Frölunda... 31 -22
Södertälje. 30 -17
Och sedan tabellen som det ser ut just nu med straffar inräknade.
Luleå ..... 52 +14
Skellefteå 49 +21
Färjestad 49 +11
HV 71...... 44 +9
Linköping. 39 +10
Timrå....... 39 -7
Brynäs..... 38 -8
AIK....... .. 36 -1
----------------------
Djurgården 35 -12
Frölunda... 35 -19
----------------------
MoDo....... 34 0
Södertälje. 30 -18
De som har vunnit på straffarna är Saik, FBK, HV, LHC, TIK, DIF, VF, MoDo.
LHF, BIF, AIK, och SSK har inte vunnit på straffar.
Alltså ingen större skillnad på jämnheten mellan tabellerna utom att sillstryparna och Wivsta/Östrand = Sulfatnissarna sticker ut med 4 poäng respektive 3 poäng mer nu jämfört med utan straffar. Också Reserv Renhjorden har 3 poäng mer.
Skillnaderna kommer förmodligen att utjämnas under säsongen eftersom man inte kan dra vinstlotten varje gång.
Luleå ..... 52 +15
Färjestad. 47 +9
Skellefteå 46 +18
HV 71...... 42 +8
Brynäs..... 38 -4
Linköping. 37 +12
AIK.......... 36 +1
Timrå....... 36 -10
----------------------
Djurgården 34 -10
MODO...... 32 +-0
----------------------
Frölunda... 31 -22
Södertälje. 30 -17
Och sedan tabellen som det ser ut just nu med straffar inräknade.
Luleå ..... 52 +14
Skellefteå 49 +21
Färjestad 49 +11
HV 71...... 44 +9
Linköping. 39 +10
Timrå....... 39 -7
Brynäs..... 38 -8
AIK....... .. 36 -1
----------------------
Djurgården 35 -12
Frölunda... 35 -19
----------------------
MoDo....... 34 0
Södertälje. 30 -18
De som har vunnit på straffarna är Saik, FBK, HV, LHC, TIK, DIF, VF, MoDo.
LHF, BIF, AIK, och SSK har inte vunnit på straffar.
Alltså ingen större skillnad på jämnheten mellan tabellerna utom att sillstryparna och Wivsta/Östrand = Sulfatnissarna sticker ut med 4 poäng respektive 3 poäng mer nu jämfört med utan straffar. Också Reserv Renhjorden har 3 poäng mer.
Skillnaderna kommer förmodligen att utjämnas under säsongen eftersom man inte kan dra vinstlotten varje gång.
Däremot så tror jag att det är just straffarna som gjort årets tabell så jämn som den är.
Sen är det ju så att i grund och botten så är det nog många som inte gillar straffar just på grund av att Brynäs är så dåliga på det. 0-4 är inget man skriver hem till mamma om.