Inlägg: 1321163
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Zzz: Mycket uttömmande skrivet. Håller med dig att han var mycket bra tidigare och också senast hos renhjorden. Senast behövde dom en ledartyp som skulle vända den dåliga starten som dom hade i början av säsongen.
Och helt plötsligt började målproduktionen.
Nu är situationen en annan. Det finns gott om ledare hos Fjällrävarna, fast utan hår på svansen, samtidigt som Bartecko har blivit äldre (34 år) och passerat zenit för redan några år sedan. Flip eller flop? Någonting mittemellan kanske.
Och helt plötsligt började målproduktionen.
Nu är situationen en annan. Det finns gott om ledare hos Fjällrävarna, fast utan hår på svansen, samtidigt som Bartecko har blivit äldre (34 år) och passerat zenit för redan några år sedan. Flip eller flop? Någonting mittemellan kanske.
Jag hade aldrig tackat nej till en Bartecko i den form han var när han var som bäst i Luleå, då var han bland det bästa jag sett på en svenskrink. Men nu ser jag honom som ett väldigt osäkert kort.
Nagy var ingen höjdare i Mora om jag inte minns fel. Nu har han gjort en halv hyfsad säsong i KHL och efter det presterat bra med poäng i slovaksiska ligan som inte är av någon högre klass.
Slovakerna kan bli fågel eller fisk, det vi med säkerthet kan säga är att dom kostar stora summor pengar.