Inlägg: 1344295
Svarskommentarer
Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey 1/2-11
Peja: "Enligt din logik vore väl Clarke en bättre värvning än Ekholm, eftersom han tillför rutin och "ålder" till ett ganska orutinerat och ungt lag."
Och enligt din logik är alltså Gynge som vill framåt ett bättre nyförvärv än en dumpad Kahnberg? Du argumenterar alltid i ytterligheter.
Det är klart att balansen är viktig. Spelare under 22år är ju intressanta för främst NHL. Brynäs har 13 spelare i den åldern. Spelare på 28+ väljer mer att rota sig och är därför spelare för en stomme. Att ha en trupp som är felbalanserad går så länge man inte risker att bli av med spelarna eller att dom riskerar att bli sämre vilket händer om truppen är felbalanserad åt den andra sidan.
Och enligt din logik är alltså Gynge som vill framåt ett bättre nyförvärv än en dumpad Kahnberg? Du argumenterar alltid i ytterligheter.
Det är klart att balansen är viktig. Spelare under 22år är ju intressanta för främst NHL. Brynäs har 13 spelare i den åldern. Spelare på 28+ väljer mer att rota sig och är därför spelare för en stomme. Att ha en trupp som är felbalanserad går så länge man inte risker att bli av med spelarna eller att dom riskerar att bli sämre vilket händer om truppen är felbalanserad åt den andra sidan.
Redigerad kommentar
Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey 1/2-11
Peja: Det var ju en liten diskussion igår ang att det saknas spetsspelare. Med normal utveckling har vi 4 st i truppen redan + kanske någon till. Då är det iofs med en förhoppning att även Ekholm stannar. Men han, Silfver, Järnkrok och Larsson har definitivt kapacitet att ligga i toppskiktet i serien. Och hur blir det med Rödin. Om detta slår in kanske det går ta det lite lugnt med dyra "spetsspelare" nästa säsong. Det finns risk att det kommer en "Big bang" säsongen efter....
Om dessa kullar är så svaga bör det inte bli huggsexa om spelarna, snarare tvärtom.