Inlägg: 1446709
Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Gurra88: Om man känner svensk hockey rätt så är det väl större chans att Jonsson får böta för att ha kritiserat domarinsatsen.
Svarskommentarer
Sv: Brynäs IF-Luleå HF Måndagen den 5/12-11
Tog mig en titt vad som stod i regelboken ang spark.
" En anfallande spelare avsiktligt sparkar, kastar, spelar pucken med sin
hand eller på annat sätt, utom med sin klubba, spelar pucken i mål, även
om pucken reflekterats av någon försvarande spelare, målvakt eller
funktionär"
Och han dröjer ju avsiktligt kvar med foten, så det borde ju inte vara mål då...
Seriöst hur länge ska domarna få ha kvar jobben, hade man själv missbrukat ett vanligt jobb så mycket som domaren missköter sig så hade man för länge sedan fått sparken.