Inlägg: 1527730
Sv: A proposito de nada
sylf: Vet inte om det är så enkelt. Jag tror att dom måste lösa det med Rookie kontrakten och även FA dealen. Men löser dom dom två sakerna då blir det garanterat spel. Folk verkar tro att allt handlar enbart om pengar, jag tror att det handlar minst lika mkt om en oförminskad frihet vid kontrakt. Typ jag skulle bli chockad om spelarna går med på att det ska vara 5 åriga Rookie kontrakt plus att du ska vara minst 28 år för att ha en möjlighet att bli FA. Men det är vad jag tror :)
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Roger Ramkvist:
I nya förslaget är 5åriga entry level borta, nu snackar man om två år för att på så vis kunna skriva flera kortare kontrakt och därmed få mindre "lönesteg" innan ufa-status vid 27 eller 28.