Inlägg: 1530623
Svarskommentarer
Sv: Samarbetet Brynäs - VASA Sport
HappyX3: Brynäs juniorer får möjliget att matcha mot finnar och kanske lära lite av hockeyn som spelas där. Sen kanske det kan bli utlåningar till finska juniorligan för vissa spelare under kortare perioder, helt klart intressant. Finnarna är bra på det fysiska spelet och på att gå rakare på mål så visst kan Brynäs dra nytta av detta.
Sv: Samarbetet Brynäs - VASA Sport
HappyX3: Du tänker för mycket som en supporter. Det verkar snarare vara Sport som vill ha ett ideologiskt utbyte med Brynäs. Ett av Brynäs budskap är att man ska satsa mer på egna produkter, så det vore ju inte klokt om Brynäs började ta Sports bästa talanger till Gävle hockeygymnasium...
Kan absolut vara bra att få en klubb dit man kan låna ut spelare som ligger på gränsen till A-laget, men borde det inte gå att hitta en sån klubb närmre? Almtuna eller Valbo? Dock kanske detta gör att fler finska spelare kommer till Hockeygym i BIF?
Radio intervju med HGK och Thelin i finsk Radio:
http://arenan.yle.fi/radio/1716519
det som skrivit i GDsporten:
http://gd.se/sport/brynas/1.5225227-brynas-pratar-samarbete-med-finskt-lag
* Vad får Brynäs ut av detta?
* Kan det vara något att satsa på?