Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
ELFBIF: Svårt att tro Gälla rubbar Bertil/Kinnvall i första taget. Jag skulle kunna se honom med Norlinder
Sv: A proposito de nada
Lemp: Hur ska man tolka det?
Betyder det inte att han inte är inräknad från att inte vara borträknad?
Betyder det inte att han inte är inräknad från att inte vara borträknad?
Sv: A proposito de nada
En riktigt bra back till , Nylander, Järnkrok så hade jag vart ganska nöjd=)
Sv: A proposito de nada
Charles:
Är då Alexander Nylander, 28, aktuell för SHL-spel kommande säsong?
De signaler Silly-surr får är att det inte är så. Snarare att huvudspåret är fortsatt spel utomlands.
Som sagt, man ska nog tona ner förväntningarna.
Är då Alexander Nylander, 28, aktuell för SHL-spel kommande säsong?
De signaler Silly-surr får är att det inte är så. Snarare att huvudspåret är fortsatt spel utomlands.
Som sagt, man ska nog tona ner förväntningarna.
Sv: A proposito de nada
Lemp: han spelade finalen i ahl nu mot välimäkis lag. Så vi lär se vad som händer dom kommande dagarna. Noah Philip blev klar för hv nu idag
Sv: A proposito de nada
Silfver: Skulle nog inte ta det som en absolut sanning. Mediauppgifterna därefter har påtalat motsatsen. Han skulle nog redan vara klar för en klubb i Sverige om han hade bestämt sig för det redan i mars.
Sv: A proposito de nada
Erat: Du får gärna motbevisa mig, men tror inte han har uttalat sig alls kring en eventuell flytt hem till Sverige. Känns som det byggs upp förhoppningar baserat på ingenting.
Sv: A proposito de nada
Erat: Bäckis bodde väl hos Nylanders när han var färsk i NHL så finns ju stark personlig koppling i o f s.
Högoddsare men hoppas kan man ju alltid.
Högoddsare men hoppas kan man ju alltid.
+ 6
Sv: A proposito de nada
Neophyt: han har väl gått ut med att han ska spela i Sverige igen? Tror inte dif är aktuellt och ser vi till närheten till Sthlm lär vi ligga bra till
+ 2
Sv: A proposito de nada
Neophyt: Var bara något smått i aftonbladet om att Brynäs uttryck intresse diverse veckor sen om det skulle bli Sverige. Men att han i första hand siktade på att stanna kvar i nordamerika, så särskilt konkret är det inte.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Erat: Jag har läst länge nu om A. Nylander som ett potentiellt nyförvärv till Brynäs. Låter onekligen intressant men ligger det något konkret bakom de förhoppningarna/spekulationerna?
Sv: A proposito de nada
willyyoung : Du är ju rolig du...
För ett tag sen så skrev du Att landar JA denna värvning så börjar du tro på livet igen
O nu är
För ett tag sen så skrev du Att landar JA denna värvning så börjar du tro på livet igen
O nu är
Sv: A proposito de nada
Samsung:
Nytt avsnitt ute med Uppe på Sätraåsen.
Gäst är Bobby
Suverän kille som det finns chans att få behålla LÄNGE
Nytt avsnitt ute med Uppe på Sätraåsen.
Gäst är Bobby
Suverän kille som det finns chans att få behålla LÄNGE
+ 3
Sv: A proposito de nada
ME88x: Jag fick hans namn igår att Brynäs visat intresse iaf.
Fick även höra att det som vanligt är riktigt dåligt utbud, spelare från allra översta hyllan fanns det någon, men är väl många som söker dem samt att de väntar säkert in erbjudanden från NA.
Fick även höra att det som vanligt är riktigt dåligt utbud, spelare från allra översta hyllan fanns det någon, men är väl många som söker dem samt att de väntar säkert in erbjudanden från NA.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Alltså jag vill fortfarande inte få upp förhoppningarna för mycket, men Juuso är en riktig klassvärvning alltså.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Vet inte om det har uppmärksammats tidigare, men Roman Ahcan följer Björklöven på Instagram. Kan det vara något på gång?
Sv: A proposito de nada
willyyoung : Därför att INGEN kan vara 100% säker på att en värvning blir lyckad.
Om du nu inte är klärvoajant och kan se in i framtiden, förstås
Om du nu inte är klärvoajant och kan se in i framtiden, förstås
+ 7
Sv: A proposito de nada
Silfver: Han rörde sig inte särskilt snabbt de två matcher jag såg från denna säsong, det gjorde han inte. Tror han kan blivit ganska hämmad av en andra korsbandsoperation, men förhoppningsvis kan han fortfarande ta igen lite och blomma ut om inte annat så mot slutet av säsongen/år två. Kan han bara röra sig okej så är det ju en mkt begåvad back, av meriterna att döma
+ 3
Sv: A proposito de nada
Milton Gästrin trejdad till ST.Louis. Då löser väl Sjödda låneavtalet nu då
+ 5
Sv: A proposito de nada
Peja: Frågetecknet gäller väl anpassningen till stor is. Skridskoåkningen tycks vara medelmåttig men med ett extraordinärt spelsinne så kan det vara hanterbart (i vaje fall i teorin).
+ 2
Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Carolina kan inte återkalla Välimäki under säsongen då han inte har något kontrakt med dem utan endast med Brynäs.
+ 5
Sv: A proposito de nada
Peja: Borde vara en tung utgift i Hushållskassan också. Finns det mer utrymme?
+ 1
Sv: A proposito de nada
Här kommer en laguppställning (var längesen) med mina drömnamn. Ej så realistiskt. Jag vet.
MV:
Chrona (Källgren)
Backpar:
Välimäki - Boqvist
Kinnvall - Hägg
Andersson - Bertilsson
Norlinder - Johansson
Kedjor:
Silfverberg - Larsson - Bellows
Rödin - Järnkrok - Nylander
Trivigno - Bäckström - Pettersson
Lindblom - Ölund - Gästrin
13e:
Fjällby
Extra:
Djoos, Raftheim
Forslund, Hillström, Sundqvist
MV:
Chrona (Källgren)
Backpar:
Välimäki - Boqvist
Kinnvall - Hägg
Andersson - Bertilsson
Norlinder - Johansson
Kedjor:
Silfverberg - Larsson - Bellows
Rödin - Järnkrok - Nylander
Trivigno - Bäckström - Pettersson
Lindblom - Ölund - Gästrin
13e:
Fjällby
Extra:
Djoos, Raftheim
Forslund, Hillström, Sundqvist
+ 5
Sv: A proposito de nada
Peja: Gästrin blev precis involverad i en trade, rättigheterna flyttade till Blues. Får se hur det påverkar utlåningen.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Silfver: Håller med, helt klart en toppvärvning på pappret. Blir spännande att se om han kan leva upp till sitt CV.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Alla är nog lite salong, men Juuso Välimäki, där har vi grejer.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Greatredwing : Hade varit fint att få in Boken sent i augusti. Så som Soda blev en bonus värvning.
Tänk om Alcen landar dessa innan första shl matchen, Boqvist, Järnkrok, Nylander.
Tänk om Alcen landar dessa innan första shl matchen, Boqvist, Järnkrok, Nylander.
+ 6
Sv: A proposito de nada
Jugge: Lite lustigt att allt fler silly saker läcker. För nån säsong sedan läckte ju i stort sett ingenting. Nu har väl media snappat upp massa innan det blivit officiellt.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Fint av Alcén att värva en - vad vi tror på förhand - bra back!
Nu behövs bara 1-2 backar till och 3 toppforwards så kan det nog bli en rätt bra säsong, 26/27.
Nu behövs bara 1-2 backar till och 3 toppforwards så kan det nog bli en rätt bra säsong, 26/27.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Erat: Bra Alcen! Jag suger på en lös snus istället. Bra mycket godare ;)
+ 2
Sv: A proposito de nada
Huge: Stor underhållning att ta del av dysterkvistarnas resonemang under dagen fram tills dess att Välimäki presenterades. Det är SÅ svårt att tugga i sig att Alcen rott hem en spelare från högsta hyllan.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Det vore najs att få in Calle IronKrook och Kole Lind till vår toppkedja. KoleCalle skulle bli ett fint radarpar, där Calle balanserar Linds offensiva rusher och tuffa spelstil. Dessutom är bägge rightare, bara en sån sak. Kittlande att placera Trivigno eller Rödin med en sån duo!
Kole Lind har frånsett senaste säsongen då det "bara" blev 35 poäng, öst in poäng under en fem-sexårsperiod i Charlotte, Coachella, och Texas Stars, c:a 50 poäng per säsong. Nu har denna speedkula blivit 27 år och aldrig riktigt varit nära att ta en fast plats i NHL (8 poäng på 23 matcher som bäst säsongen 21/22). Dags att ge SHL, Brynäs och KolaCalle en chans i höst?
Kole Lind har frånsett senaste säsongen då det "bara" blev 35 poäng, öst in poäng under en fem-sexårsperiod i Charlotte, Coachella, och Texas Stars, c:a 50 poäng per säsong. Nu har denna speedkula blivit 27 år och aldrig riktigt varit nära att ta en fast plats i NHL (8 poäng på 23 matcher som bäst säsongen 21/22). Dags att ge SHL, Brynäs och KolaCalle en chans i höst?
+ 9
Sv: A proposito de nada
Jugge: Ett mycket bra nyförvärv som vi väntat ett tag på nu. Om man bortser från viss osäkerhet gällande skadesituationen på backsidan så ser namnen bra ut.
Nu behöver vi toppspelare på forwardssidan också.
Nu behöver vi toppspelare på forwardssidan också.
+ 6
Sv: A proposito de nada
Greatredwing : spännande ja . Om man okritiskt lyssnar på alla hockeykunniga här inne så är det en supervärvning . Återstår att se. Men 1 spelare gör inget lag . Alcen har mycke kvar å bevisa . 1 toppcenter å en forward högt upp i hierarkin återstår .
+ 1