Inlägg: 1587294
Svarskommentarer
Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
Huss:
Backarna släppt dock till en del luckor och glömde bort någon spelare framför mål vid något tillfälle. Ett bättre lag hade kunnat straffat Brynäs hårt vid dessa tillfällen. I övrigt sattes inte backarna på några större prov. Leksand var blekt. Det riktiga eldprovet blir hemmamatchen mot SAIK.
Annars var det en premiär som gick i dur. Värsta ärkerivalen besegrades, Thuresson vart tvåmålsskytt och Vi vann läktarmatchen mot de i rikspressen upphåsade Leksandsklacken. Gött så.
Backarna släppt dock till en del luckor och glömde bort någon spelare framför mål vid något tillfälle. Ett bättre lag hade kunnat straffat Brynäs hårt vid dessa tillfällen. I övrigt sattes inte backarna på några större prov. Leksand var blekt. Det riktiga eldprovet blir hemmamatchen mot SAIK.
Annars var det en premiär som gick i dur. Värsta ärkerivalen besegrades, Thuresson vart tvåmålsskytt och Vi vann läktarmatchen mot de i rikspressen upphåsade Leksandsklacken. Gött så.
+ 1
Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
Godmorgon!
första 3p bärgade. bra.
Bra igår; enter, nocke, jänkarna och Thure. Men framförallt tyckte jag backspelet ser helt annat ut än förra säsongen. Fortsätt på detta spår nu, viktigt med en bra start!
Redigerad kommentar
Tväst: Härlig seger igår, vi var ett, två och kanske tre nummer större än Leksand.
Som många påpekat ser backsidan klart starkare ut i år, Bertilsson lysande t.ex.
Sen saknas det playmakers vilket märks, kommer bli mycket chanspuckar alt dump and chase i uppspelen i år. Men fart och fläkt lär det blir, lite som Luleå.
Bäst var Bertilsson, Thuresson, Scott och jag gillade även Jacobsson.
Brodin och Nordan var däremot riktigt svaga, Gundersons pp-spel alldeles för lättläst.
Nu är vi igång! En ordentlig värdemätare i nästa match dock....