Inlägg: 1589277
Svarskommentarer
Huge: Jag vet inte det jag, att vi skapade massor alltså. Det var lite som när man satt och tittade på Växjö-Brynäs i helgen. Växjö ägde spelet och skapade också massor, men som kommentatorn då uttryckte det gällande Växjös anfallsspel, det var egentligen aldrig riktigt farligt någon gång utan mest halvchanser. Ombytta roller denna gång. Dump and chase, spelare bakom mål men aldrig någon framför, skott från dåliga lägen utan folk på retur. Nej, skottstatistiken är en chimär i det avseendet.
Varannan gång AIK kom in i Brynäs zon blev det virrigt och livsfarligt, det var inte ofta men det var desto giftigare.
Det går trots allt ut på att göra mest mål och då tar jag hellre 45 matcher som den mot Växjö...
Sen tror jag också att vi officiellt fått oss ett hemmaspöke.
Redigerad kommentar
Befarar att detta försvarstal är ett av många jag kommer att få läsa från dig i vinter. Elva hemmaförluster på 14 försök nu. Jag börjar förstå varför publiken prioriterar andra sysslor framför ett besök på Läkerol Arena. Framför allt när de presenterar det spel de gjorde igår kväll. Hafsigt, slarviga uppspel och VM i felpass. Det var stundtals plågsamt att se.
Visst var det total Brynäsdominans, men ser man till matckvaliteen så var det för mycket allsvenskan för min smak.
Mao: inget nytt under solen härinne.
Mer beklämmande att en sån som Stisse inte heller verkar ha nåt vidare tålamod, även om han inte är lika onyanserad som vissa härinne.
För övrigt lite olika karaktär på dom här hemmamatcherna: mot SAIK är det jämnt skägg mellan två jämna lag, mot HV är vi lite bättre och igår klart bättre. Vi skapar massor och inte första gången i hockeyhistorien man sett ett för dagen ineffektivt lag förlora mot en bra målvakt.
Bara att jobba vidare, även om allt enligt dig verkar vara kört efter 5 omgångar och fuskbygget inte skapat ett skit.
Redigerad kommentar