Inlägg: 1595043
Svarskommentarer
Sv: Skellefteå AIK- Brynäs IF 23/10 2013
Rodrigo: Men om nu ex Hensick med bättre rykte och meriter tjänar mer än Scott, som hittills varit klart bättre, så måste väl Scott betraktas som ett fynd ur alla aspekter, både ekonomiskt och sportsligt?
Sen har du fastslagit att Scott tjänar 200k/mån, hur vet du det?
Och även om nu skulle göra det så är det ointressant, eftersom det mkt väl kan vara en i sammanhanget modest eller t.o.m låg lön på den marknad och bland de spelare han konkurrerat, dvs marknaden för övriga transatlanter och kostnaden för att värva nån av dessa.
Sen har du fastslagit att Scott tjänar 200k/mån, hur vet du det?
Och även om nu skulle göra det så är det ointressant, eftersom det mkt väl kan vara en i sammanhanget modest eller t.o.m låg lön på den marknad och bland de spelare han konkurrerat, dvs marknaden för övriga transatlanter och kostnaden för att värva nån av dessa.
Redigerad kommentar
+ 1
Sv: Skellefteå AIK- Brynäs IF 23/10 2013
Öppna löner i SHL hade varit att föredra dock. Då hade man verkligen kunnat se vilka spelare som är fynd och inte. Man undrar ju vad Johan Harju får i månaden, för det han gör...
+ 1
Holzapfel hade också bättre meriter och bättre rykte än Scott. Han tjänar ändå mindre?
Oavsett hur du vill få det till så är en spelare som lyfter 200/månaden inte ett fynd. En bra värvning, ja, men inte ett fynd.