Inlägg: 1595047
Svarskommentarer
Sv: Skellefteå AIK- Brynäs IF 23/10 2013
Huge: Så Scott är ett fynd för att andra transatlanter misslyckats? Konstig logik.
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article16868134.ab
Som sagt - Riley Holzapfel tjänar mindre. Så att det där skulle vara lite pengar för en transatlant är konstigt. Nu kan det även vara så att Scott fick 100 000 dollar i Sign on-bonus och AB har räknat in det i den summan. Men det känns ju inte så vettigt.
Rent logiskt borde nästan Sweatt tjäna mer, med tanke på bättre poängsnitt i AHL och dessutom NHL-matcher på kontot. Men Scott kanske har en bättre agent helt enkelt.
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article16868134.ab
Som sagt - Riley Holzapfel tjänar mindre. Så att det där skulle vara lite pengar för en transatlant är konstigt. Nu kan det även vara så att Scott fick 100 000 dollar i Sign on-bonus och AB har räknat in det i den summan. Men det känns ju inte så vettigt.
Rent logiskt borde nästan Sweatt tjäna mer, med tanke på bättre poängsnitt i AHL och dessutom NHL-matcher på kontot. Men Scott kanske har en bättre agent helt enkelt.
+ 2
Sen har du fastslagit att Scott tjänar 200k/mån, hur vet du det?
Och även om nu skulle göra det så är det ointressant, eftersom det mkt väl kan vara en i sammanhanget modest eller t.o.m låg lön på den marknad och bland de spelare han konkurrerat, dvs marknaden för övriga transatlanter och kostnaden för att värva nån av dessa.
Redigerad kommentar