Inlägg: 1632967
Svarskommentarer
Sv: HV71 - BRYNÄS IF den 11/10-14
Johan Norrström: Har ingen aning om hur målen som han släppte in för Leksand gick till, men tycker inte man kan klandra honom för kvällens förlust. Han borde visserligen gjort något bättre vid 3-0-målet, men om man granskar det målet ur ett större perspektiv så tog ju Rödin en idiotisk utvisning och därefter spelade Brynäs uruselt boxplay. Gistedt gjorde bland annat en fantastisk räddning. Och utespelarna agerade också, precis som Gistedt, "mindre bra" vid 3-0-målet. Bara att inse att HV71 var betydligt bättre än Brynäs i den här matchen. HV är seriens bästa hemmalag, Brynäs är ett av de sämre bortalagen. Det märktes.
+ 3
Gistedt har NIO insläppta mål på knappt fyra spelade perioder den här säsongen.
Redigerad kommentar