Inlägg: 1866493
Svarskommentarer
Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Rodrigo: "Att du tror att domaren ”väljer” att blunda för saker säger rätt mycket också. Där verkar du ha full insyn i hur domaren tänker,"
Tror inte att domarna medvetet väljer att blunda för nånting.
I det här fallet menar jag dock att man kan få det intrycket eftersom man tidigare släppt exakt likadana duttar och helt plötsligt bestämmer sig för att blåsa.
"För att använda dina argument: det kanske finns en fullt rimlig förklaring till varför domaren gör så."
Absolut, och så är det nog säkert också i det flesta "normala" fall, sas.
Men nu gällde det en uppenbar störtdykning efter en lätt dutt i baken, som domarna blåser för, efter att man tidigare släppt betydligt värre saker av samma art. Det är ju DET som får mig att (över)reagera, inget annat.
Som sagt: hade mer förstått din förvåning över mitt gnäll om jag varit en notorisk domargnällare.
Tror inte att domarna medvetet väljer att blunda för nånting.
I det här fallet menar jag dock att man kan få det intrycket eftersom man tidigare släppt exakt likadana duttar och helt plötsligt bestämmer sig för att blåsa.
"För att använda dina argument: det kanske finns en fullt rimlig förklaring till varför domaren gör så."
Absolut, och så är det nog säkert också i det flesta "normala" fall, sas.
Men nu gällde det en uppenbar störtdykning efter en lätt dutt i baken, som domarna blåser för, efter att man tidigare släppt betydligt värre saker av samma art. Det är ju DET som får mig att (över)reagera, inget annat.
Som sagt: hade mer förstått din förvåning över mitt gnäll om jag varit en notorisk domargnällare.
Och helt ärligt, hur utbildade är tränare? Förutom att många har spelat själva. Vissa tränare börjar träna direkt efter spelarkarriären, hur mycket utbildning ligger det i där? Många domare har antagligen spelat hockey stor del av livet också. Visst att det är en ”utbildning” på sitt sätt men det är inte som att tränare skriver doktorsavhandlingar i ämnet ishockey.
Och nä, framställde dig inte på något sätt som en notorisk läktardomare. Men givetvis ska du förarga dig över något.