Inlägg: 1985500
Sv: A proposito de nada
Enligt Dagens Nyheter hade Brynäs näst högst lönekostnader i SHL förra säsongen. Bara FBK hade högre. Året innan hade vi högst. Lär väl förklaras av En bra start?
+ 1
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Mattson: Det man kan ta med sig från rapporten är iaf att myten om att Brynäs har en låg budget är felaktig.
Och det är ju positivt ;)
För då kan vi rimligtvis på sikt skapa ett lag som kan utmana i toppen.
Och det är ju positivt ;)
För då kan vi rimligtvis på sikt skapa ett lag som kan utmana i toppen.
Sv: A proposito de nada
Mattson: Dom redovisar total lönekostnad. Och jag antar att En bra start kostar ett antal miljoner i lönekostnad. Så vi låg nog definitivt inte så högt upp om man kollar på enbart spelarbudgeten.
+ 1