Inlägg: 1990775
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
{8846}: Segern igår var inte bara viktig ur poängsynpunkt, den var också viktig mht på vilket sätt den togs.
Att iofs via slarv tappa 3-0 men sen komma tillbaka och vända på steken tror jag stärkte laget mer än om vi hade brisat vidare och vunnit enkelt med säg 5- eller 6-0.
Nu blev det där slarvet ännu ett litet wake-up call om hur viktigt det är att inte börja slappna av så fort man jobbat ihop till en synbarligen stabil ledning.
Att iofs via slarv tappa 3-0 men sen komma tillbaka och vända på steken tror jag stärkte laget mer än om vi hade brisat vidare och vunnit enkelt med säg 5- eller 6-0.
Nu blev det där slarvet ännu ett litet wake-up call om hur viktigt det är att inte börja slappna av så fort man jobbat ihop till en synbarligen stabil ledning.
+ 6
– Innan Victor är på plats kommer vi inte att agera gällande backsidan, säger sportchef Micke Sundlöv.
Som också meddelar att han kommer avvakta Jesper Boqvists inledning i NHL innan han tar något beslut om eventuell ytterligare forwardsförstärkning."
Tycker det ser positivt ut i Brynäs bara dom kan komma upp i nivå som igår och mot Frölunda.
Det hårda arbetet måste prioriteras, och att spela kreativt och rolig hockey är sekundärt.
Och det kommer förmodligen automatiskt iom segrar som bygger självförtroende.