Inlägg: 1990776
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Huge: Vet inte om det bara var att de ”slappnade av”. Jag tycker man saknar en grundtrygghet i försvarsspelet. Så länge man anfaller hysteriskt ser det bra ut men när motståndaren börjar ta över puckinnehavet blir det passivt och ängsligt vilket också präglar målvakternas spel... Man kan aldrig räkna med att föra en match i 60 minuter. När motståndaren har momentum i spelet behöver man ha ett grundspel att falla tillbaka på. Jag tycker vi brister där...
+ 4
Att iofs via slarv tappa 3-0 men sen komma tillbaka och vända på steken tror jag stärkte laget mer än om vi hade brisat vidare och vunnit enkelt med säg 5- eller 6-0.
Nu blev det där slarvet ännu ett litet wake-up call om hur viktigt det är att inte börja slappna av så fort man jobbat ihop till en synbarligen stabil ledning.