Inlägg: 2017121
Svarskommentarer
Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Davey85:
”Rödin-Scott-NY
Desch-NY-NY
Molin-NY-Danielsson
Mannberg-Blomman-Junior/Alcen”
Jag förstår ditt tänk..
..men vi ska bygga ett semilag som ska vara samspelt till 20/21 då vi ska vara i final.
Då har vi inte plats för varken blomman, Molin eller mannberg heller utifrån antal under kontrakt.
Jag ser det därför nödvändigt nästa år att göra följande:
Rödin-Scott-NY
Ny-NY-NY
Deschenau-Sallinen-Danielsson
Zetterberg-Asklöf-Alcen
Westfält - solem
Sedan har vi backsidan:
Sigalet - Ny
Andersen - Ny
Kilas - Ny
ingman - lindelöf
Målis:
Ersson - Ericsson/Ny
HC:
Ny
SC:
Ny
SDir:
Ny
KDir:
Campese
Styrelse:
Begär styrelsen avgång och blås ut allt och alla och börja helt om.
Dyrt som FAN men ska vi ha till en förändring så..
”Rödin-Scott-NY
Desch-NY-NY
Molin-NY-Danielsson
Mannberg-Blomman-Junior/Alcen”
Jag förstår ditt tänk..
..men vi ska bygga ett semilag som ska vara samspelt till 20/21 då vi ska vara i final.
Då har vi inte plats för varken blomman, Molin eller mannberg heller utifrån antal under kontrakt.
Jag ser det därför nödvändigt nästa år att göra följande:
Rödin-Scott-NY
Ny-NY-NY
Deschenau-Sallinen-Danielsson
Zetterberg-Asklöf-Alcen
Westfält - solem
Sedan har vi backsidan:
Sigalet - Ny
Andersen - Ny
Kilas - Ny
ingman - lindelöf
Målis:
Ersson - Ericsson/Ny
HC:
Ny
SC:
Ny
SDir:
Ny
KDir:
Campese
Styrelse:
Begär styrelsen avgång och blås ut allt och alla och börja helt om.
Dyrt som FAN men ska vi ha till en förändring så..
Rödin-Scott-NY
Desch-NY-NY
Molin-NY-Danielsson
Mannberg-Blomman-Junior/Alcen
Sallinen: Gör det helt ok, men p g a kontrakt på Danielsson och Desch som inte är tillräckligt spetsiga, så måste en offensivt vassare center in.
Ölund: Vi har ingen plats för honom att nystarta karriären, om han inte ska husera i en fjärdeline. Vi behöver bryta där.
Brodecki: En spelare jag vill ha kvar, men återigen p g a att vi sitter på andra kontrakt så behöver vi riktig spets. Kan man inte bryta med Desch eller Danielsson, då offras Brodecki. Molin har överglänst honom med nån procent.
Rohdin: Får inte ut nåt av sitt hårda slit och tjänar nog för mycket sett till sin begränsade roll.
Asklöf: Har kontrakt tror jag, men bör behöva spela i AS.