Inlägg: 2017125
Svarskommentarer
Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Samsung: Och vad ska vi få ut av en spelare på kortkontrakt långt fram i februari, med förmodligen bara runt en månads spel kvar av säsongen? Nån ny nu kring årsskiftet ger i alla fall ett par månaders avtryck mer. Men sen- och snålheten hos Sundlöv gör så klart timman sen redan nu
Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Känns givet att både Dackell och Sundlöv förstår situationen. Problemet är att bara att man väntade så länge att ersätta Boqvist som man hamnade givetvis i ett läge då det inte fanns några vettiga alternativ på marknaden till ett rimligt pris. Man försöker istället ha en retorik utåt för att lugna supportrar att man ser över marknaden samtidigt som de vet att såna alternativ finns inte och särskilt inte till ett rimligt pris. Utan målet är att spela av säsongen med minsta möjliga investering i årets trupp.
Min största oro förutom att hamna i kval är den långsiktiga strategin. Vilken spetsspelare i SHL tycker Brynäs är eller kommer vara en attraktiv arbetsgivare? Snacket går redan om att Sunken är ogillad av spelartruppen och med honom på kontrakt minst en säsong till kommer ingen aktuell spelare se Brynäs som en spännande destination.
Min största oro förutom att hamna i kval är den långsiktiga strategin. Vilken spetsspelare i SHL tycker Brynäs är eller kommer vara en attraktiv arbetsgivare? Snacket går redan om att Sunken är ogillad av spelartruppen och med honom på kontrakt minst en säsong till kommer ingen aktuell spelare se Brynäs som en spännande destination.
+ 1
Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Samsung: Felix Schütz är ingen drömvärvning, men han hade gjort det bättre än Ölund, kanske samma nivå som Sallinen. Rutinerad, bra bakåt, duglig framåt.
Vet inte alls vad han kostar, men absolut ingen dålig spelare.
Vet inte alls vad han kostar, men absolut ingen dålig spelare.
Ingen här hade vart nöjd över den värvningen.
Finns det inte ledig spetskompetens på marknaden så gör det inte det. Denna årstid allra helst. I februari lättar det när Finland o khl som missar slutspel börjar släppa dyra importer.